Adios Honduras, bienvenido Guatemala

5 februari 2019 - Río Dulce, Guatemala

Half 8 ontbijt, half 9 vertrek. Als net alle koffers op het dak vastzitten komt Diny er achter dat ze haar paspoort in haar koffer heeft zitten. Leuk Igor, haal alles maar weer los. Maar ach, dat kan gebeuren. Ietsje later dan gepland vertrekken we uit Tela.

Gisteren waren er wegblokkades in Guatemala dus het was onzeker of we deze weg konden nemen vandaag. Gelukkig zijn de blokkades opgeheven. Nu hebben we een busrit van 6 uur voor de boeg. Anders zouden dat 12 uur geworden zijn.

We hebben dus geluk. De reis verloopt voorspoedig en we komen volgens plan aan bij de grens. Net voor de grens worden we aangehouden, paspoortcontrole, en weer door.

Bij de grens verloopt alles op rolletjes, we krijgen een uitreisstempel van Honduras en 2 loketten verderop een inreisstempel van Guatemala. Net na de grens worden we weer aangehouden, weer paspoortcontrole. En weer door....

We hebben Honduras nu dus verlaten.

Honduras, zoals al eerder gezegd echt een superarm land. En dat is op veel plekken ook echt te zien.

Honduras, ook al eerder gezegd, niet zo'n veilig land. Ook dat hebben we wel enigszins gemerkt. Veel bewakers met karabijnen, veel tralies en ijzeren afrasteringen voor ramen en deuren. Niet verstandig om in het donker op straat te lopen als toerist.

Honduras, ook een land met een ontzettend mooi landschap, groen, bergen, vulkanen, zee. Wij hebben er van genoten om dit land te bekijken.

Nu zijn we in Guatemala, het laatste land dat we aandoen op deze reis. Ik benieuwd wat dat ons gaat brengen.

We rijden vandaag naar Rio Dulce waar we in Banana Palm Resort verblijven. Ook weer een mooie accomodatie met een zwembad dat prachtig uitkijkt over het Izabalmeer.

Will neemt een duik in het zwembad, helaas vergeet hij dat hij de sleutel van onze kamer in zijn zak heeft. Die is nu dus kwijt. Zucht..... ik word hier zo moedeloos van.

Ik ga vast terug naar onze kamer en ga zolang op het terras van Marina zitten, die de kamer naast ons heeft. Na lang zoeken komt Will er ook aan, hij heeft de sleutel gelukkig weer gevonden.

1. Christel:
    6 februari 2019
    Ha, ha, die Will. Gelukkig kon hij de sleutel nog vinden. Doet zijn telefoon het inmiddels weer?
  2. Karianne:
    6 februari 2019
    Op naar het volgende avontuur!
  3. Else Smit:
    7 februari 2019
    Gelukkig sleutel weer gevonden . Ben benieuwd wat Guatemala jullie gaat brengen.
  4. Wil Blom:
    7 februari 2019
    Succes met wat nog komen gaat en vooral genieten hoop ik voor jullie!