Athene: Aankomst.

7 maart 2023 - Athene, Griekenland

Vandaag gaan we op pad om mijn verjaardagscadeau in te wisselen. Lars en Silke komen voor de honden zorgen en Silke brengt ons naar Schiphol. Het regent en het sneeuwt, het is een mooie dag om naar Griekenland te vertrekken waar het weer hopelijk beter is.

We vliegen met Transavia, het boarden lijkt soepel te verlopen tot het ineens stil komt te liggen. Brandweerauto's met zwaailichten en sirenes komen naar "ons" vliegtuig toe racen. Of gaan ze naar de gate ernaast? Het is niet duidelijk te zien. Wat wel duidelijk is.... we mogen het vliegtuig niet in.

En dus wachten we.... wat is er aan de hand? Dan wordt er omgeroepen.... er is een ongelukje gebeurd met tanken, er zat een scheur in de slang. De brandweer moet dat opruimen en de baan weer vrijgeven voordat we aan boord mogen. Na een kwartiertje vertraging mogen we dan toch het vliegtuig in. Het valt mee, het had veel erger gekund.

Zonder verdere "tegenslagen" (haha, overdrijven is ook een vak) komen we in Athene aan. Daar is het 20.00 uur, 1 uur later dan bij ons in Nederland en inmiddels donker. We nemen een taxi naar Hotel Hermes in de wijk Plaka, checken in en gaan dan op zoek naar een restaurant. Die zijn er genoeg als je 1 straatje verder loopt. Ik denk dat we op een mooie locatie zitten. We eten heel erg lekker en gaan dan niet al te laat ons bedje in.

1. Wil B.:
    8 maart 2023
    Hoihoi, wat een leuk verjaardagscadeautjes Betty!! En dan met sneeuw vertrekken :) Hopelijk hebben jullie daar mooi weer. Geniet er van samen!!