Dag 1 en 2: Naar Ethiopië

15 januari 2020 - Addis Abeba, Ethiopië

Nog 1 nachtje slapen zegt de Sawadee app. Ik ben druk met bedenken wat ik allemaal nog moet doen en wat ik moet inpakken. Jans en Jet zijn inmiddels naar hun vakantieverblijf. Het is gek om alweer op pad te gaan na pas 3 weken thuis geweest te zijn. Ik zit met mijn hoofd nog steeds een beetje in Nepal.

Ik begin er eigenlijk nu pas zin in te krijgen om naar Ethiopië te gaan. We gaan met een groepsreis van Sawadee op pad met een groep die bestaat uit 15 personen. Ik ben benieuwd naar onze medereizigers en naar wat we in Ethiopië allemaal gaan tegenkomen.

Ook Emma is naar haar vakantieadres. Nog even de laatste loodjes, is altijd vrij hectisch voordat we op pad zijn. Maar op het moment dat we het erf afrijden begint de vakantie.

Joehoe.... we zitten nu op Brussel Airport en zijn glansrijk door alle controles gekomen. Het ziet er naar uit dat Will en ik met hetzelfde vliegtuig vliegen én dat we ook nog eens naast elkaar zitten. We vliegen om half 10 met Ethiopian Airways in 7 uur naar Addis Abeba.

Het is een prettige vlucht en we landen volgens plan om half 7 's morgens. De mensen op het vliegveld zijn super behulpzaam. We worden in no-time langs alle controles en loketten gestuurd en zelfs de bagage ligt al op de band als we daar aankomen.

Reisbegeleidster Wilma staat ons buiten op te wachten. We maken kennis met onze medereizigers Martin, Willem en Anneke, Marijke (de enige belg in de groep), Ton, Fred, Peter, Harjen, Ria, Gonnie, Frank, Rients en Sita. Als we compleet zijn gaan we de bus in. We checken in in Mosaic Hotel en we krijgen te horen dat we vandaag gelijk al deel kunnen nemen aan een citytour door Addis Abeba. Eerst even ontbijten in een eettentje op Bole Road.

We gaan naar het National Museum of Ethiopia waar de wereldberoemde Lucy (geraamte) verblijft. Na de lunch gaan we door naar de Mercato, een heel bijzondere markt en heel groot. We lopen met 2 gewapende bewakers door de kleinste, smerigste steegjes. Echt zo ontzettend leuk, ik heb echt nog nooit zoiets gezien. Vooral de enorme recyclemarkt vind ik heel apart.

Daarna bezoeken we de orthodox-christelijke Holy Trinity kathedraal. We krijgen uitleg van Mr. Fantoe over de gebruiken van het geloof en de kerk. Ook interessant. Daarna gaan we terug naar het hotel. Ben inmiddels aardig gesloopt maar we krijgen een briefing en aansluitend dineren we in het hotel. Het is wel lachen want hier loopt alles anders dan het plan is. We zijn wel in Afrika hè. Na het eten duiken we lekker ons bed in. Weltrusten en tot morgen.

1. Anita Slootjes:
    15 januari 2020
    Jeetje wat een avonturiers zijn jullie zeg!! En superleuk om jullie weer te volgen..dat bakkie koffie doen we snel een keer als jullie weer thuis zijn....want voor je het weet zijn jullie weer vertrokken🤣🤣🤣🤣geniet er lekker van en ik volg jullie!!!
  2. Sylvia Huls-Minderhoud:
    15 januari 2020
    Hele fijne vakantie, en ik wacht weer vil spanning je avonturen af. Je schrijft zo leuk 👍🏻
  3. Christel:
    15 januari 2020
    Merkwaardig dat de reis ging zoals gepland, ben anders van jullie gewend 🤣. Nogmaals een hele fijne vakantie, fijn dat we het mee kunnen lezen!
  4. Anja:
    15 januari 2020
    Ach gossie...die huisdieren van jullie snappen er niks meer van....Geniet van deze reis maar weer!
  5. Anita Papen:
    WoW Betty! Geniet er van! Ik zal weer genieten van je verhalen 😊
  6. Wil Blom:
    16 januari 2020
    Fijn dat jullie reis zo soepel is verlopen!! En de eerste dag al zo veel moois en zo veel indrukken. Dat belooft wat!! Geniet er lekker van!!
  7. Marijke:
    16 januari 2020
    Veel plezier Will en Betty. Ik ga jullie indrukken weer volgen.
    Groetjes, Marijke