Dag 14: Timkat maar dan anders

28 januari 2020 - Lalibela, Ethiopië

Vandaag een rustige dag. We gaan naar de timkat-processie. Om 11 uur lopen we naar het punt waar de arken de verbonds gezegend worden en vanwaar deze weer teruggebracht worden naar de Bete Giyorgus. Timkat is in principe de herdenking van de doop van Jezus door Johannes de Doper. Dit is een andere variant, nergens water te bekennen. Het is mij niet geheel duidelijk wat er nu precies gevierd wordt. Het wordt in ieder geval ook Timkat genoemd en het is heel feestelijk.

Anders dan bij het echte Timkat in Gondar is dit een kleine en veel nettere processie. Heel leuk omdat we in de optocht meelopen en we ons een deel van de viering voelen. Het duurt echter wel heel erg lang en als we 2 uur na aanvang bij ons hotel langskomen stop ik ermee. En met mij het grootste gedeelte van onze groep.

Na de lunch besluiten een paar van ons, waaronder Will, om weer bij de processie aan te sluiten. Ik blijf lekker een middagje luieren bij het hotel. Ook wel eens lekker.

Vanavond gaan we allemaal eten bij restaurant Kana waar we ook een fantastisch uitzicht hebben op de zonsondergang. Mooi. Er zijn 2 tafels gereserveerd, 1 binnen en 1 buiten. Wij besluiten om binnen te gaan zitten met Anneke, Willem, Gonny en Frank. Heerlijk eten, gezellige avond. Trusten.

1. Wil Blom:
    2 februari 2020
    Ja een dagje iets rustiger lijkt me ook fijn op z'n tijd!!! En dan toch een fijne dag hebben!!