Dag 23: Alweer ziek.

6 mei 2022 - Kathmandu, Nepal

Lig ik niet wakker van puja, kan ik toch niet slapen. Ergens is er weer iets fout gegaan. Heftige diarree en overgeven, ik breng het grootste deel van de nacht op de wc door. Vanmorgen kom ik wat later beneden en ik voel me als een vaatdoek.

Ik drink een paar koppen thee en stouw met moeite 1 geroosterde boterham naar binnen. Ben benieuwd of dat er in blijft. Ik praat nog wat met de anderen, vraag of Willemijn ergens last van heeft. Wij hebben hetzelfde gegeten gisterenavond. Zij voelt zich gelukkig kiplekker. Met Casper spreek ik af dat ik vanmiddag niet naar het tehuis ga. Martine wil nog even een foto maken. Zij gaat bijna weer naar huis.

De puja is ook weer begonnen maar met een iets bescheidener geluidsniveau. We denken dat een versterker kapot is. Godzijdank, want ik ga terug naar bed en hoop te kunnen slapen. Ik lees wat en zak dan toch in slaap. Om half 3 kom ik uit bed, trek in een kopje thee en wat droge crackers. Overgeven hoef ik niet meer dus dat scheelt al. Ik werk weer een fles ORS naar binnen en ga toch nog even terug naar bed.

Om half 7 ben ik weer beneden. Ger, Elisabeth, Geertje, Pema, Martine, Lobsang, Casper en ik hebben een afscheidsdineetje in het restaurantje hier tegenover. Ik heb totaal geen zin om te eten maar wil wél iedereen gedag zeggen dus ik ga toch mee. Twee colaatjes en vijf hapjes egg-fried-rice verder voel ik me wel ietsje beter.

Het is heel gezellig, we maken een groepsfoto en dan zeggen we elkaar gedag. Ger en Elisabeth gaan morgenvroeg een paar dagen naar Pokhara en Chitwan. Zij komen 12 mei weer terug dus die zie ik niet meer. Geertje vliegt morgen terug naar huis. Martine en Pema vliegen zaterdag weer terug. Het wordt rustig in het guesthouse.