Dag 26: Verkiezingen.

9 mei 2022 - Kathmandu, Nepal

Ik ga vroeg naar het tehuis, speel papegaaitje leef je nog met de kinders. Velen kennen de woorden maar hebben uiteraard geen idee wat ze zingen. Sujata en ik proberen het reuze snel te doen. Kabya wil het ook spelen maar dat doen we heel langzaam omdat zij geen flauw idee heeft wat we doen. Vooral "poef" vind ze leuk.

Ik raak in gesprek met Dev. Vandaag gaan Temba en hij bij een instelling kijken waar Bhim misschien heen kan. Fingers crossed dat dat de juiste instelling voor hem blijkt te zijn. Dat horen ze na 3 dagen.

Van Casper hoor ik over de koningsdagviering gisteren. Was toch iets anders dan verwacht. Wel allemaal mensen in oranje gekleed maar veel britten. Logisch op de britse ambassade. Maar waarom die nederlandse koningsdag vieren is mij een raadsel. Het Wilhelmus wordt gezongen, er zijn bitterballen en ander lekker eten. En helemaal niet druk. Blijft toch jammer dat ik niet mee kon.

Lunchen bij de nepalese griek (waar geen hapje grieks eten te krijgen is) met Willemijn, Naomi, Ellen, Casper en ik. Lekker eten. Ik heb besloten gewoon te eten wat ik wil, de droge crackers werken toch niet.

Vandaag met de kinders maar weer stickers natekenen. Beetje rustig aan doen, ik ben moe en zeg tegen de kinderen dat wie nu nog 1 keer "didi sticker" roept geen sticker krijgt. Het helpt een klein beetje. Ik krijg weer hartverwarmende kunstwerken van Chhechi en Nikesh. Ik ben echt gek op die kinders.

Dev komt gedag zeggen, hij vertrekt morgen naar zijn village voor de verkiezingen. Hebben ze ook weer zo'n gek systeem voor. Er zijn meer dan 300 partijen en ze mogen op 7 mensen stemmen en die hoeven niet in dezelfde partij te zitten. En je mag niet in je woonplaats stemmen, je moet naar je geboorteplaats. Het zal wel. Hoe dan ook.... dag didi, het was fijn dat je er was en we houden contact.
Dag Dev, tot een volgende keer.

Ik krijg van Temba een berichtje. Ik ga morgen naar mijn village didi. Dank je wel voor je inzet en nog een paar fijne dagen met de kinderen. O ja, die zijn dinsdag, woensdag en donderdag vrij van school vanwege de verkiezingen. ??? Het zal wel.
Dank je Temba, veilige reis naar je village en terug. En tot ziens.