Dag 28: naar Awassa

10 februari 2020 - Awassa, Ethiopië

Half 8 ontbijt, half 9 vertrek. We rijden eerst naar Dinsho waar we een wandeling gaan maken, op zoek naar wild. Dit ter compensatie voor de gamedrive in het Senkele wildreservaat. Volgens Wilma vanwege politieke onrusten in het park. Dat lijkt ons bijzonder onwaarschijnlijk. Wij denken eerder dat die activiteit komt te vervallen doordat Sawadee de reisroute heeft gewijzigd. Ik besprak dit met Wilma, ik vind de afsluiting van deze vakantie gewoon flut. We zitten bijna alleen maar in de auto en alle activiteiten die deze dagen nog enigzins aantrekkelijk zouden kunnen maken komen te vervallen. Maar heel eerlijk, wat weten wij er nu van en veiligheid gaat voor alles.

Met Taman, dezelfde gids van gisteren, lopen we door het bos en over grasland. Het stikt er van het wild waar we redelijk dichtbij kunnen komen. Het lijkt wel een hertenkamp. Maar het is wel gaaf. We zien berg-nyala's, Menelik-bush-antilopen, warthogs (wrattenzwijnen), colobusaapjes en zelfs een paar schuwe bushbucks. We zijn er zo'n anderhalf uur mee zoet. Het is echt wel leuk maar een matige vervanging van de vervallen gamedrive.

De rest van de dag zitten we weer in de auto. We rijden naar Haile resort in Awassa, gelegen aan het Awassa-lake. Het is een vrij luxe resort, dat is echt genieten, je ziet iedereen helemaal opfleuren. Beetje jammer dat we pas om 5 uur aankomen en morgenochtend alweer om half 8 vertrekken. Nog een lange dag in de auto. Bleuhh.... kijk er niet naar uit.