Dag 28: Bruiloft.

11 mei 2022 - Kathmandu, Nepal

De kinderen zijn thuis van school vanwege de komende verkiezingen. Als ik vanmorgen binnenkom blijken er maar weinig kids te zijn. Velen zijn naar huis omdat ze een week vakantie hebben. Ik laat de springtouwen en elastieken achter in het tehuis, die heb ik niet meer nodig.

Dan zie ik een prachtige dame het huis uitkomen. Het is Ayushma in een fantastisch mooie jurk. Wat doe jij nou hier? vraag ik haar. Ik wist niet precies hoe ik deze jurk moest dragen didi dus dat heb ik even aan Binu gevraagd. Meid, je ziet er echt ontzettend mooi uit. Ga genieten van vandaag.

Gisteren nodigde zij mij uit voor de bruiloft van haar tante die vandaag trouwt. In eerste instantie dacht ik: ja, gaaf om mee te maken. Ik ga mee. Ze vertelde me dat ik dan ergens een jurk op de kop moest tikken én dat die bruiloft vanaf 11.00 tot laat zou duren. Toen bedacht ik dat dat wel heel erg lang duurt, een feest met alleen maar nepalesen die geen engels spreken. Behalve Ayushma maar die gaat ook niet de hele dag mijn handje vasthouden. Dus (hoe jammer ook) heb ik de uitnodiging afgeslagen.

Met Nandasingh heb ik een lang gesprek over zijn toekomst. Het belang van sparen, werk doen waar je blij van wordt (hij is heel gelukkig met zijn werk in het tehuis), over verliefd worden, trouwen, vader worden, kinderen opvoeden, aardbevingen, zijn studie, zijn ambitie om farmer te worden enz. Mooi gesprek met de conclusie: Volg je hart, volg je droom.

Ik ga in de groene containers lunchen met Willemijn en Naomi. Zij vertrekken vandaag weer naar Bakthapur en gaan morgen met de kinderen uit hun weeshuis voor het eerst een nachtje in een hotel in Penauti. Spannend en opwindend. Wij moeten nu afscheid nemen van elkaar want wij zien elkaar niet meer. Dag meisjes, het was leuk jullie te ontmoeten. Fijne dagen met de kinderen en nog een fijne tijd in Nepal.

Vanavond ga ik eten met Ellen en haar vriendin Willemijn die gisteren is aangekomen. Ook van hen neem ik vandaag afscheid. Zij gaan morgen vroeg op trekking dus dames, heel veel plezier, ga er van genieten. En ook Kami zeg ik gedag, hij is de gids van Ellen en Willemijn en dus ook vroeg weg morgen.

1. Josien:
    11 mei 2022
    Het is weer tijd om afscheid te nemen van Nepal. Volgens mij heb je weer een mooie tijd gehad daar een kan je weer even op teren 💝
  2. Mariette:
    11 mei 2022
    Dank voor je verhalen en goede reis terug. Er wordt naar je thuiskomst uitgekeken!