Dag 8: Naar Debark

22 januari 2020 - Debark, Ethiopië

Om 8 uur ontbijten, yeah... we mogen uitslapen. Wederom een niet zo smakelijk ontbijt met oude resten van gisteren. Om 9 uur verlaten we het hotel om naar de "Royal Encounter" te gaan. Selam is weer onze gids. Heel fijn, zij is echt een topgids én een superaardig meisje. Als ik haar vraag of zij wat meer weet over de gevolgen van de ingestorte tribune zegt ze alleen maar: "that's part of live, we don't talk about that" en ze veranderd van onderwerp. De Royal Encounter omvat ruïnes van maar liefst zes oude paleizen en een kerk. De kerk is vandaag de dag van de paleizen gescheiden doordat er een muur in de tuin is gebouwd. Het is echt supermooi, wij houden er van om door ruïne's te dwalen.

Na Harjen, Rients, Anneke en Marijke zijn ook Will, Peter en Ton aan een versnelde stoelgang geweest. Vandaag voelen Sieta en Willem zich niet zo lekker, gooit Fred alles eruit en is Martin echt heel erg beroerd. Gaat lekker zo. Ria is verkouden en hoest lelijk maar voelt zich verder goed. Met Frank, Gonny en mijzelf is er nog niets aan de hand. Dat wil ik ook heel graag zo houden. We gaan het zien.

We gaan lunchen bij "The Four Sisters". Het is hier hartstikke druk. De lunch is weer een buffet maar dit keer van goede kwaliteit. Erg lekker. Martin is ook even uit de bus gekomen en drinkt een kopje thee. Dat had hij beter niet kunnen doen, het komt er linea recta weer uit. Dus hup, weer terug naar de achterbank van de bus. We nemen afscheid van Selam en rijden in 4 uur tijd naar Debark. We verblijven hier de eerste nacht in Giant Lobelia Hotel. Een beetje een smoezelig hotel, hoewel ik vind dat het vorige hotel niet heel veel beter was. Morgen verkassen we naar een beter hotel in Debark. Ben benieuwd.

We gaan vanavond al eten in dat andere hotel. Kunnen we ff kijken of het de moeite van het verkassen waard is. Ook hier weer een buffet. De buffetten zien er overal hetzelfde uit en zijn over het algemeen niet erg smakelijk. Het is eerder maagvulling. Heeft als voordeel dat we niet tonnetje rond  thuis komen. Hoewel.... misschien wél van het bier haha. Er komen een man en vrouw muziek maken en dansen. Deze mensen leven hier van en het is de bedoeling dat we geld op hun voorhoofd plakken. Wij zitten er en ook een groep van Djoser reizen. Daarnaast zit er nog een groep akelige fransen. Voordat we mochten beginnen met het buffet stonden er al 2 franse dames met hun handen in het eten te graaien, de viespeuken. Maar dat terzijde, de hollanders klappen en deinen mee met de muziek en plakken wat geld op de voorhoofden van de muzikanten. De fransen.... ik heb nog nooit zoveel mensen tegelijk zo zuur zien kijken. Geen lachje, geen klapje en zeker geen birr. Raar volk die fransen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade