Desiërto (woestijn)

21 november 2018 - El Calafate, Argentinië

We vliegen in 1,5 uur naar El Calafate en komen in een totaal andere wereld terecht. Dit gehucht ligt midden in de woestijn, aan de oever van Lago Argentina. Dit is het grootste meer van Argentinië.

Dit dorp is een perfect beginpunt voor excursies in Parque Nacional Los Glaciares. Het leeft van het toerisme en heeft behalve hotels, restaurants, reisbureau's en souvenirswinkels weinig te bieden.

Vanaf het vliegveld nemen we de bus die ons afzet bij ons Hostel del Glacier Pioneros. Dit is een groot en gezellig opgezet hostel. Wij hebben een prive kamer met eigen badkamer. Heel basic en schoon. Prima dus. Vanaf hier is het een kwartiertje lopen naar het centrum van het dorp.

Het hostel heeft ook een travelagency. Wij vragen naar de mogelijkheden maar voor de komende dagen is alles al volgeboekt. Maar even in het dorp gaan proberen dan. Bij het eerste reisbureau zit alles vol, bij de tweede ook. Maar 3x scheepsrecht, bij de derde kunnen we een tour boeken voor morgen. Joepie.

We gaan een hapje eten. Will besteld iets waarvan hij denkt dat het spareribs zijn. Maar als het op tafel komt blijkt het iets heel anders te zijn. Het ziet niet erg smakelijk uit, het lijken wel ingewanden of zo. De smaak valt wel mee maar het is melig en heeeeel erg taai. Hij laat dit staan en eet de helft van mijn schnitzel op. Die is er groot genoeg voor. De patatjes zijn hier over het algemeen ook niet zo lekker, dik, slap en heel vet. En patat krijg je hier werkelijk overal bij.