NZ: Van Greymouth naar Wanaka.

28 januari 2023 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Kwart voor 8 gaat de bus weer. Het wordt alweer een lange reisdag. De eerste stop is in Hari Hari. Het is een toiletstop en naast de toiletten is een soort tuin met een soort mozaieken vloer en allemaal tegeltjes met boodschappen erop. Sommigen zijn herdenkingstegeltjes, anderen bevatten leuke spreuken. Het is hoe dan ook bijzonder.

Uiteraard maken we ook deze dag weer meerdere stops. De volgende is een fotostop bij Lake Ianthe. We rijden over bochtige wegen en ik krijg last van wagenziekte, ben behoorlijk misselijk. Gauw een pilletje innemen en een plastic zakje paraat houden. Dat zakje heb ik gelukkig niet nodig gehad.

We komen aan bij Fox Glacier waar 14 mensen van onze groep uitstappen. Zij gaan een helikoptervlucht naar de gletsjer en Mount Cook (met 3724 mtr. de hoogste berg van NZ) maken. Dag allemaal, veel plezier.

De overgebleven 6 (Jos, Jacqueline, Freeke, Gerard en wij) worden naar Lake Matheson gebracht wat bekend staat als mirrorlake vanwege zijn heldere spiegelende water op momenten dat het volkomen windstil is. Dan kan je de reflectie van Mount Cook prachtig in het meer zien. Helaas staat er wind en is de spiegeling niet optimaal. Maar alsnog heel mooi. Wij maken hier een wandeling van anderhalf uur en het is prachtig, volop genieten. We hebben nog tijd genoeg voor een lunch voordat we weer opgehaald worden.

Jeff staat (uiteraard) stipt op tijd met de bus op ons te wachten. Hij brengt ons terug naar Fox Glacier om de rest op te halen. Zij hebben het ook geweldig gehad en zijn weer super-enthousiast. Heel leuk hoor.

We rijden door langs de West Coast. Ik heb geen last meer van wagenziekte gelukkig en geniet weer van de prachtigste uitzichten. Er worden nog een aantal foto- en toiletstops gemaakt voordat we aankomen bij Wanaka Hotel in Wanaka. Een mooi hotel en een gezellig plaatsje.

We gaan op pad om ergens te gaan eten. Op een terrasje zitten Inca, Linda en Wietze. Hoi, kom erbij zitten. Dat doen we en we hebben alweer een gezellige avond. We stappen op om nog even naar de supermarkt te gaan. Daar kom ik erachter dat ik mijn camera met telefoon ben vergeten. Shoot!! We gaan snel terug naar het terras en gelukkig heeft de eerlijke vinder deze afgegeven bij de bar. Wat een ontzettend eerlijke en aardige mensen wonen er in NZ. Dit is al het zoveelste bewijs daarvan.

We maken nog een wandelingetje met Linda langs het meer en zien de maan in de schemer op het meer schijnen. Mooi.

1. Ineke:
    28 januari 2023
    Leuk om te lezen Betty, veel plezier daar!
  2. Karianne:
    28 januari 2023
    Wat moet het prachtig zijn daar zo aan de foto’s te zien en ook erg fijn dat je je spullen terug hebt. Fijn hè dat er nog van die oprechte en eerlijke mensen bestaan ! Genieten maar!
  3. Wil B.:
    29 januari 2023
    Zoals je schrijft Betty zijn het lange reisdagen, maar zeer de moeite waard! Wel jammer dat je misselijk werd. En fijn van de goede chauffeur en zeer zeker ook de eerlijke mensen!!