We zijn er (Java)

14 januari 2013 - Bogor, Indonesië

Na een voorspoedige vlucht (jaja, dat kan dus ook) komen we precies op tijd aan in Jakarta. Heerlijk even de benen strekken na een reis van ruim 15 uur.

We hadden op schiphol al geld gewisseld en dat was fijn want nu konden we gemakkelijk een visum kopen. Dat ging allemaal voorspoedig.

Toen we eenmaal buiten stonden werden we belaagd door de taxichauffeurs en hebben we direct een rit naar Bogor geregeld. Jakarta wilden we overslaan omdat we daar niet zulke geweldige verhalen van hebben gehoord.

In Bogor vinden we onderdak in Bogor Guesthouse. Het is inmiddels al half 10 en we willen graag eten. Dus op zoek naar een gelegenheid. We komen in een tentje waar iedereen hard in de lach schiet als we binnen komen. Wat is hier aan de hand?? We komen er al snel achter dat het zoiets is alsof er thuis in Nederland ineens een buitenlander bij een jonge winkelmedewerker komt en zij dus ineens buitenlands moet praten. Dat kunnen ze hier niet. En behalve degene die onze bestelling opneemt vind iedereen het heel erg grappig. Het is duidelijk dat ze hier niet veel buitenlanders tegen komen en al helemaal niet in dit zaakje.

Met handen en voeten komen we eruit en krijgen we eten en drinken. We moeten met onze handen eten. Ik wordt vreemd aangekeken. Wat nu?? Niels brengt uitkomst, ik eet met mijn linkerhand, die is onrein, je poephand. Weet ik veel.

Als we af willen rekenen levert dat weer veel hilariteit. Al met al weer een leuke ervaring.