Kings Canyon

2 februari 2014 - Kings Canyon, Australië

Na de lunch rijden we een paar uur door de woestijn en worden dan afgezet bij een zwembad waar we een paar uur de tijd krijgen. In deze hitte is dat goddelijk. We hebben het hele zwembad voor ons zessen.

Ondertussen brengt Keith Johno naar bushkamp waar we vannacht zullen overnachten. Johno is een leuke, engelse knul die voor Adventure tours werkt in de keukens van de kampen. Hij wil gids worden en definitief in Australie blijven. Terwijl wij zwemmen gaat hij ons avondmaal koken.

Ondertussen vermaken wij ons in het koele water en tijdens onze gesprekken komt Allison er achter dat zowel wij als Lynne en Brian morgen weer terug gaan naar Alice Springs. Terwijl Loyd en zij nog een extra dag blijven om Palm Valley te bekijken. Allison schrikt zich rot. Loyd en ik een hele dag samen met Keith?? Neeeee!!!! Kunnen jullie niet ook een dag extra blijven. Ik betaal dat hoor zegt Loyd. Sorry, maar wij gaan morgen terug.

Moeten wij echt achterblijven met kapitein koala? Hij lijkt echt op een koala, heb je dat gezien? Er groeien haartjes uit zijn oren en hij heeft een kapsel als een koala en wij willen niet samen een hele dag naar zijn verhalen luisteren die we maar voor de helft verstaan. Help ons!!

Wij besluiten Keith vanaf nu Captain K te noemen en we plagen Allison en Loyd ermee dat ze nog een dag extra blijven. We verkassen naar de bar om een lekker koud biertje te drinken en hebben de grootste lol. Allison en Loyd lachen mee maar wel als een boer met kiespijn.

Dan komt Captain K ons weer ophalen. krijgen we een tent toegewezen voor de nacht en kunnen we gaan eten. Johno heeft er echt werk van gemaakt. Er staat WELCOME in het zand voor de ingang van de tent geschreven, er branden kaarsjes op tafel, de dames moeten aan de ene kant, tegenover hun mannen gaan zitten. Johno heeft van servetten roosjes gevouwen die de mannen aan hun vrouwen kunnen geven. Zo leuk.

We eten een kipstoofpotje met rijst en gegrilde groenten. Het is heerlijk. Zo lekker hebben we zowat nog niet gegeten in Australie. Well done Johno!

De volgende ochtend staan we om half 6 naast ons bed, we gaan naar Kings Canyon. Daar klimmen we een berg op voor een wandeling die zo onbeschrijflijk mooi is. De klim is vrij steil maar het gaat best goed. Boven waait er een lekker verfrissend windje, we zien enorm veel mooie dingen, om elke hoek is het weer anders en heb je weer een wauw-moment. Wat is dit ontzettend mooi (en een overwinning voor mij vanwege mijn hoogtevrees en mijn knieen).

Na 4,5 uur genieten (hebben echt niet door gehad dat er zoveel tijd voorbij is) dalen we weer af en als we lager komen valt de hitte weer als een deken om ons heen.

Lynne was beneden op ons blijven wachten en maakt zich ongerust omdat we wel erg laat terug komen. Maar dat heb je als het zo mooi is dat je telkens weer foto's wil maken en zo.

We gaan lunchen bij Johno en dan nemen we afscheid van hem, hij blijft 6 dagen hier in het kamp om te koken voor andere groepen die hier komen overnachten. We rijden naar Glenn Helen over dirty roads en komen onderweg een kudde brumbeys (wilde paarden) tegen. Weer mooi, heus eerder paarden gezien maar zo'n kudde wilde paarden is toch anders.

In Glenn Helen komen we op een soort van uitgestorven kamp aan. We drinken een koud biertje met elkaar en nemen dan afscheid van Loyd en Allison en Captain K. Zij blijven hier voor de nacht en wij worden door een andere chauffeur terug gebracht naar Alice Springs.

We slapen nog een nachtje in Aurora, bezoeken de volgende dag het reptielen centrum alvorens met de shuttlebus naar het vliegveld gebracht te worden. We vliegen vandaag naar Cairns. Ook Lynne en Brian vliegen naar Cairns en eenmaal daar op het vliegveld nemen we ook van hen afscheid.