Een kink in de kabel

21 november 2018 - Delhi, India

We vliegen met Indigo naar Delhi en laten ons met de tuktuk naar Arakashan Road brengen waar we op zoek gaan naar een hostel. We komen er al snel achter dat we hier voor hetzelfde geld in een veel viezer hok terecht komen dan in het zuiden. Nou ja, het is niet anders. We vinden onderdak in Dreampalace hostel wat ik nou niet direct een dreampalace zou noemen.

We zetten onze bagage in onze kamer en gaan dan op pad naar het New Delhi railway station om kaartjes te regelen voor de nachttrein naar Udaipur morgennacht. Terwijl we in de rough guide staan te kijken hoe we moeten lopen worden we aangesproken door een indische jongen. Hij is op familiebezoek en woont al jaren in Australie. Hij adviseert ons om naar Delhi Tourism and Travel Services te gaan. Die kunnen alle treinkaartjes vooraf voor je regelen. Dat hadden we ook al in de rough guide gelezen. Op het station sta je vaak minimaal 5 uur in de rij en je moet erg uitkijken voor oplichters.

We houden een tuktuk aan en die vraagt 120 INR. Daar is die indische jongen het niet mee eens en regelt dat we voor 30 INR op plaats van bestemming worden gebracht.

Bij de DTTS worden we direct geholpen. Maar aangezien het hoogseizoen is met allerlei festivals is het overal erg druk. We kijken mee op de computer en zien dat de nachttrein naar Udaipur helemaal volgeboekt is. De dagtrein dan? Helaas, ook vol. Hmm, dan gaan we maar naar Jodhpur. Maar ook hier geen geluk. Naar Jaipur dan? Helaas, nog maar 2 plaatsen beschikbaar en we zijn met z'n vieren.

Wat nu?? We zitten toch niet vast in Delhi hoop ik. Wat was het plan? Eh... wij dachten Delhi, Udaipur, Jodhpur, Jaipur, Agra, Varanasi, Rishikesh, Delhi. En met de nachttrein of nachtbus van de ene plaats naar de andere te reizen.

Dan gaan we anders kijken. Van Rishikesh naar Delhi kan met de trein. Van Varanasi naar Rishikesh zijn er nog maar 2 plaatsen. Mijn god, wat een chaos. We gaan een compleet nieuw plan maken. En na een ochtend puzzelen hebben we een alternatief bedacht.

We huren een auto met chauffeur en gaan naar Pushkar, Jodhpur, Udaipur, Jaipur, Ranthambore, Agra en Khajuraho. Dan per trein naar Varanasi en vliegen naar Delhi. Dan weer met de auto naar Rishikesh en terug.

Niels en Sven worden van Delhi naar Agra gebracht en reizen vandaar met ons mee.

Omdat het ons niet lukt om in India te pinnen boeken we ook direct alle overnachtingen. Dit kan ik met mijn creditcard betalen. Hoef ik me daar geen zorg meer over te maken.

We bekijken de Birla Mandir-tempel, een grote hindoe-tempel in New Delhi en 's avonds hebben we al de beschikking over de auto met chauffeur om Cindy en Pim van het vliegveld op te halen.

Nog 1 nachtje slapen in Dream Palace. Vanaf morgen wordt het allemaal wat netter maar ook minder spannend. Dat wordt wel even omschakelen en ik weet nog niet hoe leuk ik dit ga vinden. We zullen zien. We gaan er hoe dan ook van genieten. Welterusten.