Bolivia: La Paz

26 januari 2012 - La Paz, Bolivia

Terug in La Paz vinden we onderdak in hotel Brisas, vlakbij het centrum. La Paz, de hoofdstad van Bolivia, is een grote stad gebouwd op heuvels en het centrale plein ligt beneden in het dal. Het is dus veel klimmen hier in de stad. Ik ben daar zo klaar mee, vooral omdat ik nog steeds veel last heb van de ijle lucht op deze hoogte.

Deze laatste 2 dagen in Bolivia doen we niet veel meer dan lekker relaxen, de stad bekijken, souvenirtjes kopen, koffie drinken, lekker eten, kaarten, een beetje winkelen.

De lekkerste broodjes warm vlees die ik ooit gegeten heb, eten we in een overdekt straattentje van 3 x 2 waarin dat vrouwtje ook nog eens staat te koken. Ook haar broodjes gezond zijn heerlijk.

Sven weet een tent waar we lekker kunnen dineren, waar ze volgens hem de lekkerste lasagna ooit maken. Hier ontmoeten we Ken Boogers, een nederlandse knul waar Sven mee samen heeft gewerkt in de roofdierenopvang. Hij eet vanavond met ons mee. Ik hou niet zo van lasagna en eet heerlijke kipcordonbleu. Zalig gewoon. En het is een hele gezellige tent waar we ook de avond weer kaartend doorbrengen. Rond 12 uur vinden Will, Pim en ik het welletjes en gaat de rest nog uit.

De volgende dag besluiten we weer lekker niets anders te doen dan wat we gisteren ook al deden. Nog een keertje heerlijke broodjes warm vlees en in de avond gaan we allemaal voor de kipcordonblue.

Sven wil nog uit om afscheid te nemen van andere reizigers die hij hier eerder ontmoet heeft, wij gaan naar bed want om half 4 worden we gewekt en om 4 uur zitten we in de taxi opweg naar het vliegveld.

Ons avontuur in Bolivia zit erop. Het was een bijzonder avontuur. Bolivia is een fantastisch mooi, veelzijdig en afwisselend, maar ook erg arm land. De wegen zijn niet of nauwelijks geasfalteerd, over hygiene kunnen ze nog veel leren. De bevolking is over het algemeen erg vriendelijk. Wij hebben genoten van ons verblijf hier en van alles wat we hier gezien en meegemaakt hebben.

Ons vliegtuig vertrekt bijna op tijd. Vanuit het vliegtuigraampje zien we Bolivia onder ons verdwijnen.