Onze laatste dag in Vuurland

21 november 2018 - Ushuaia, Argentinië

Het regent en is winderig, kil weer. Dit is het weer waarvan we gehoord hadden dat het meestal zo is in Ushuaia. Vandaag liggen we er niet wakker van. We lopen voor de laatste keer de berg af naar het centrum.

We gaan Galeria Tematica (één van de vier gevangenismusea van de stad) bezoeken. Dit is een leuk opgezet museum en een bezoekje zeker waard.

Ook willen we nog een stempel in ons paspoort laten zetten dat we in "El fin del mundo" (het einde van de wereld) geweest zijn. Het is er erg druk en je moet betalen voor zo'n stempel. Beetje jammer. Laat dan maar zitten.

We hebben het geweldig naar ons zin gehad in Vuurland. Mooi weer gehad, genoten van de prachtige omgeving, bij een supervriendelijke vrouw in huis gelogeerd, wij vonden het helemaal geen probleem om de 40 minuten naar het centrum te wandelen (wij hadden natuurlijk wel mooi weer). Terug de berg op was wel een dingetje, maar gelukkig bestaan er taxi's.

En nu gaan we verderop. Klaar voor weer nieuwe avonturen en indrukken. Ik ben benieuwd wat El Calafate te bieden heeft.

Especialemente para Astrid, mi profesora español:

Hablar español va bien. Puedo preguntar y decir que quiero. Pero entender las respuestas es muy, muy dificil. Gente de Argentina hablan muy mal español.