Massage

2 februari 2013 - Makassar, Indonesië

Het heeft vannacht (zoals elke nacht sinds we op Bali zijn) weer heel hard geregend. De jongens waren al zeiknat geregend voordat ze in een club aankwamen. Lekker avondje stappen in natte kleren. Maar toch was het leuk en nu zitten ze weer brak te zijn als we om 9 uur in de stralende zon ontbijten.

We pakken onze tassen, checken uit, laten onze bagage bij het hotel achter en gaan de stad in. Tijd voor een massage. De mannen gaan voor een full-body-massage en Cindy en ik gaan voor een voeten en schouder-massage. Man, wat doet dat zeer!! En ik ben al zo'n fan van massages.

Als we weer naar buiten stappen staat de kleermaker op ons te wachten. Hij heeft de pakken klaar. Hij heeft samen met zijn vrouw de nacht doorgewerkt om op tijd klaar te zijn. Dus passen maar en kijken of er nog iets aangepast moet worden. Ze passen perfect. Wat zijn ze mooi en wat veranderen de mannen als ze ineens in een pak staan. Heel erg mooi.

We wandelen over de boulevard, drinken nog een biertje en dan is het tijd om onze bagage op te halen en naar het vliegveld te gaan. We verlaten Bali en gaan naar Sulawesi, op naar een nieuw avontuur.

We gaan mooi op tijd de lucht in en landen om 9 uur 's avonds in Makassar. We vinden onderdak in het eerste hostel dat we tegenkomen op Indonesie, The new legend hostel. Een vies, smerig hok, maar het is maar voor een nachtje. Ik ben nu wel erg blij met het kussensloop dat ik van huis heb meegenomen.

We zoeken een eettentje op straat, ook niet erg schoon maar het eten is oke. En dan duiken we onze bedden in.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl