NZ: Abel Tasman NP.

24 januari 2023 - Motueka, Nieuw-Zeeland

Met de bus gaan we naar Kaiteriteri Beach. Met een catamaran gaan we langs dezelfde kustlijn varen die de nederlandse ontdekkingsreiziger Abel Tasman heeft gevaren. We kunnen een van de strandjes uitkiezen vanwaar we een deel van de Abel Tasman Coastal Trek kunnen gaan lopen.

Wij kiezen voor de seals & beach excursie. Dit is een combinatie van
een boottocht en een 4,5 km lange wandeling. Eerst varen we langs de kust met kans op het zien van zeevogels, dwergpinguïns en Nieuw Zeelandse zeeleeuwen.

Zeevogels zien we nauwelijks, pinguïns zien we niet en ook de zeeleeuwen vallen enorm tegen. Beetje teleurstellend. Bij Tonga Quarry gaan we van boord om de wandeling te gaan doen. Het eerste stuk stijgt (puf) en stijgt (pufpuf) en stijgt (pufpufpuf). Het gaat goed maar langzaam. Dat geeft niet want we hoeven pas over 3 uur de boot te halen. We lopen door subtropisch regenwoud en langs baaien met prachtig gekleurd en kristalhelder water. Wauw, wat gaaf. Ik vind dit de mooiste wandeling die we tot nu toe gedaan hebben.

We komen bij de hangbrug bij de Bark Bay waterval. Oei, wat wiebelt dat ding, eng!! Maar het is hier wel schitterend. Bij Bark Bay nemen sommigen een duik in de Tasmanzee, anderen eten hun lunch. Daarna gaan we door naar Medlands Beach waar de boot ons weer ophaalt en terugbrengt naar Kaiteriteri.

Op de terugweg stoppen we bij het scheepswrak van het schip Janie Seddon. Dit wrak ligt te verroesten en te vergaan op het strand. Het is leuk om te zien.

Ons motel ligt 2 km bij het centrum vandaan dus vanavond gaan we met de bus naar Motueka. Patrick heeft daar een tafel in een restaurant gereserveerd. Dat wordt weer een avond met de hele groep eten. Dat geeft niks want deze groep is zo leuk, echt iedereen kan met iedereen en er is nergens gezeur over. Heerlijk is dat. Het eten is fantastisch en we hebben weer een geweldige avond.

1. Josien:
    24 januari 2023
    Het ziet er prachtig uit! En dat bruggetje 😵
    En superfijn dat jullie zo n leuke groep hebben. Je moet het toch een paar weken met elkaar rooien.
  2. Wil B.:
    25 januari 2023
    Leuke dag Betty en wat fijn dat het zo'n leuke groep is. Belangrijk!!!