NZ: Nieuw Zeeland, de reis ernaar toe.

10 januari 2023 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Om half 6 gaat de wekker, de bedoeling is om kwart voor 6 weg te rijden. Dat lukt natuurlijk niet, dat wordt uiteindelijk tegen half 7. Op Schiphol blijkt de rij bij de incheckbalie heel erg mee te vallen. We zijn er zo doorheen en ook door de security en de douane. Superfijn, tijd genoeg om te ontbijten. We hebben broodjes mee, de koffie niet.

De vlucht met Singapore Airlines vertrekt op tijd. We hebben best wel ruime stoelen en voldoende beenruimte. Echt wel fijn als je 12,5 uur moet zitten. Ook de service is prima en het eten is zelfs lekker te noemen.

Het is een turbulente vlucht (veel turbulentie) en een medisch noodgeval, iemand kreeg maar liefst 2x achter elkaar een soort van epileptische aanval. Gelukkig is er een dokter in het vliegtuig. We landen op tijd in Singapore.

We maken alvast kennis met een paar reisgenoten, drinken koffie met elkaar en dan gaan we alweer boarden. Klaar voor de volgende vlucht, nu eentje van 10 uur. Ook nu weer een voorspoedige reis.

In Nieuw Zeeland moeten onze koffers open bij de douane. De vraag was of we hikingschoenen bij ons hadden. Jazekers, maar keurig schoon geboend. Ze willen ze toch zien. Het wordt goed gekeurd en zonder verdere perikelen mogen we het land binnen.

We maken kennis met reisleider Patrick, onze chauffeur en met de rest van onze medereizigers. Nog een half uurtje rijden voordat we rond half 2 's nachts aankomen in Auckland City Hotel. Een comfortabel hotel in het centrum van de stad. Iedereen is doodop en duikt snel zijn bed in. De eerste 2 vakantiedagen zijn al om.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marion Ringeling:
    10 januari 2023
    Fijn dat de reis erop zit, nu gaan genieten, heel veel plezier!!
  2. Wil B.:
    10 januari 2023
    Eens met Marion. Echt fijn dat de reis zo goed is gegaan. Nu wrs bijkomen van een jetlag. Hele fijne tijd daar met elkaar!!
  3. Karianne:
    Heel veel plezier daar!