Olifanten en watervallen

21 november 2018 - Cochin, India

Om half 7 gaan we op pad. We krijgen een ontbijtje mee van de vieze oude man. We gaan naar een olifantentrainingskamp. Daar aangekomen blijken ze 6 olifanten te hebben in een zwaar verwaarloosd verblijf. De olifanten staan met een voorpoot en een achterpoot zo strak een een boom gebonden dat ze wijdbeens moeten staan en nauwelijks kunnen bewegen. Niet leuk om te zien, best schokkend eigenlijk.

Elke dag wordt er wel met de olifanten gewerkt, voornamelijk sjouw en sleepwerk. Ook worden ze elke dag gewassen in de rivier. En daar zie je de olifanten duidelijk van genieten.

Vervolgens rijden we door een prachtig landschap naar de Athirapally Falls. Het is hier gigantisch druk. Behalve nog 2 verdwaalde blanken zijn er alleen maar Indiers, hoofdzakelijk scholieren. Zij vinden het leuk om ons aan te spreken. Hello, how are you? I'm fine, and how are you? Dat was duidelijk niet de bedoeling en een hoop gegiechel is het gevolg.

De watervallen zijn mooi en het water is lekker koel en verfrissend. Ik kan pootjebaden maar Will niet, zijn teen mag nog niet nat worden.

We genieten van het mensen kijken, gezeten op een rots in de rivier in het zonnetje. Dit houden we zo wel een poosje vol.

Na een tijdje rijden we verder naar de Vazhachal Waterfalls, wat eigenlijk meer stroomversnellingen zijn, maar wel erg mooi. Ook hier weer veel Indiers. We raken aan de praat met een prediker en zijn parochianen uit Madurai. Zij zijn een daagje uit en wij worden bij hen thuis genodigd als we in Madurai komen. Helaas zijn we te kort in het zuiden om hier gevolg aan te kunnen geven. Jammer hoor.

We maken een mooie wandeling langs de rivier en daarna rijden we terug naar Kochi.
We winkelen wat, we eten wat en we drinken wat. Wij vinden Kochi (bij fort Kochi) een leuk een gezellig stadje waar je goed een paar dagen door kunt brengen. Aardige mensen, gezellige uitstraling.

Terug in de homestay worden we weer aangesproken. Goodevening, you bought water? I sell!! Shit, alweer gesnapt door de vieze oude man. Moet je nog hoesten en zal ik je nog een keer behandelen? NEE!!!! Ik verdwijn snel in onze kamer en Will rekent alvast alles af. Nog een nachtje, morgenochtend vertrekken we uit Kochi.