Onderweg naar Buenos Aires

21 november 2018 - Buenos Aires, Argentinië

Op tijd op Schiphol (thanx Cindy) en alles verloopt op rolletjes. Thuis al ingechecked, geen rijen bij de douane, bagage afgeven bij de selfservice, boarden op tijd. Helemaal goed.

Ik heb al een paar dagen last van fikse hoofdpijn en hoop dat dat minder wordt als het me lukt om in het vliegtuig te slapen. Filmpje opzetten en hopen dat ik wegsukkel. Er komt een vrouw net achter mij in het gangpad staan die een gesprek begint met mijn achterbuurvrouw. Joepie, heb ik weer. Als mijn film is afgelopen (2 uur later) ratelen de vrouwen nog steeds non-stop. Zuchtend zet ik nog maar een film op. En als ook die ten einde komt klatert de spraakwaterval nog steeds. Mijn god, wat irritant. Halverwege film nummer 3 kan ik er niet meer tegen. Señora, por favor, me duele la cabeza y me gustería dormir. Pff... mijn eerste spaanse zin is er uit. En het wordt begrepen want de vrouw mompelt disculpa, rondt het gesprek af en gaat terug naar haar plaats.

Ik sukkel steeds even weg en van film nummer 4 heb ik heel weinig meegekregen. Toch nog ff geslapen gelukkig. Voor de hoofdpijn helpt het helaas niet.

Als we landen in Buenos Aires is het warm en het regent. We wisselen dollars om voor pesos en kopen buskaartjes naar Avenida de Mayo waar ons hostel ligt. We nemen plaats in een luxe touringkar die ons in 1 uur naar een busstation in de stad brengt.
Ik vraag de weg naar het hostel maar versta helemaal niets van het antwoord. Ook engels bied geen uitkomst, is ook niet te verstaan. Een medepasagier vertaald voor ons. Zijn engels is wel te verstaan gelukkig. We worden straks met een auto naar ons hostel gebracht, dat zit bij het buskaartje in. En idd, na een kwartiertje wachten rijdt de auto voor.

We staan voor een gebouw waarin verschillende hostels gevestigd zijn. Ons hostel staat er niet bij. Even vragen dan maar. Gilper hostel? Ja hoor, op de 5e verdieping. Kom maar mee. Gelukkig is er een lift. Zo'n kooi die je wel eens in films ziet. Je trekt de kooideur open en dan de liftdeur, stapt in, sluit de kooideur en daarna de liftdeur, drukt op verdieping 5 en daar ga je dan. Als je uitstapt moet je wel alle deuren weer dicht doen anders werkt de lift niet. Die lift voelt best gammel aan maar reageert behoorlijk fel. Als je naar beneden gaat kom je zowat los van de grond. Veilig gevoel, ahum. Maar ik ga er niet 5 verdiepingen de trap voor op.

Het hostel is eenvoudig en redelijk schoon. Wij hebben een heel basic 2-persoonskamer met eigen badkamer. Het toilet staat zo strak tegen de muur aan dat het moeilijk is om er recht op te zitten. Dan maar scheef op de pot. Lekker boeien.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade