Reserva Laguna Nimez

21 november 2018 - El Calafate, Argentinië

Eerst zijn we een halve dag bezig met bustickets regelen naar El Chaltén en terug. Bij het busstation willen ze ons niet ophalen bij het hostel, bij dezelfde maatschappij in het centrum wel en voor dezelfde prijs. Helaas werkt hun internet niet.

We worden teruggestuurd naar het busstation. Weer al die trappen op en weer in de rij. Als we eindelijk aan de beurt zijn zegt die knakker dat hij ons niet ophaalt. Ja maar bij jullie hoofdkantoor in het centrum zeiden ze.... ssttt... ik regel het bij uitzondering voor jullie. Niet verder vertellen hoor.

Mij best, zal mij een worst zijn. Als je ons maar ophaalt. Dus dat komt nu in orde? Ja maak je geen zorgen. Om 7.15 uur halen we jullie op dan zijn jullie ruim op tijd voor de bus. Oke, gracias.

Dan naar de bank. Geld wisselen is nogal een dingetje, dat kan niet altijd overal hier. Ook hier weer in de rij maar het lukt wel. Weer een zorg minder. Nu eerst tijd voor een bakkie.

Het is prachtig weer en we gaan naar Reserva Laguna Nimez, een vogelparadijs aan de oever van Lago Argentino. Het ligt aan de rand van de stad en we kunnen er dus gemakkelijk heen wandelen.

Het is niet spectaculair maar wel een mooi gebied waar heel veel vogels leven. Het is leuk om hier doorheen te lopen en we zien ook veel vogels. Vooral veel roofvogels die behoorlijk dicht te benaderen zijn ondanks dat ze momenteel jongen hebben. Het is een heerlijk relaxed daagje dat we afsluiten met een koel biertje op een zonnig terras. Proost.