San Jose, Costa Rica

19 januari 2019 - San José, Costa Rica

Kwart voor 5 gaat de wekker van Will. Gisteravond een stroomstoring gehad en hij moet nu de voercomputer weer bijwerken. Ikzelf ben al een poosje wakker en besluit nog maar ff lekker in bad te gaan.

Daarna de honden uitlaten en eten geven. Lars is ook opgestaan en om kwart over 6 rijden we weg. Dank voor het brengen Lars.

Inchecken en controles lopen voorspoedig. Dan is het nu tijd om te ontbijten. We zoeken een plekje, he kijk, die mensen daar, zouden die van ons gezelschap zijn? Het blijkt het andere echtpaar van deze reis te zijn.

Hoe toevallig dat we net naast elkaar zitten te ontbijten. Nico en Claudine blijken gezellige mensen te zijn.

Bij de gate ontmoeten we Annemarie, ook een medereisgenote.

De ruim 10 uur durende vlucht met United Airways vertrekt op tijd, om 10 voor half 11. Het is prima vliegen met deze maatschappij. In Houston stappen we over nadat we 5 uur hebben zitten wachten. Inmiddels hebben we ook Marina, Diny en Roelof ontmoet en is het reisgezelschap compleet.

De reis verloopt ook verder prima, de bagage gaat automatisch door, bijzonder voor de VS, geen esta problemen (ook bijzonder), geen lange wachtrijen en geen vervelende douanemensen.

Op het vliegveld in San Jose staat reisleider Igor ons op te wachten en na een half uurtje in de bus arriveren we in hotel El Sesteo waar we vannacht slapen. Het is 6 uur in de ochtend nederlandse tijd, 24 uur onderweg geweest dus. Lokale tijd is 23.00 uur en het ontbijt is om 7 uur morgenochtend. Nu lekker slapen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wil Blom:
    20 januari 2019
    Fijn dat de reis goed is gegaan!! Wel een lange reis zeg🤔
  2. Marion Ringeling:
    20 januari 2019
    Fijn dat de reis goed verlopen is, nu klaar om te gaan ontdekken, have fun!!
  3. Karianne:
    20 januari 2019
    Zzzoooo, wat een reis zeg! Eerst maar even bijtanken! Gezellig dat jullie al wat reisgenoten hebben getroffen. Groetjes !
  4. Else Smit:
    22 januari 2019
    En fijn dat jullie geen problemen hebben gehad in Amerika?