Terug in El Calafate

21 november 2018 - El Calafate, Argentinië

Eerst gaan we bustickets regelen voor morgen naar Esquel. Dat gaat van een leien dakje. Morgenavond om 6 uur vertrekt de bus.

Vandaag willen we graag een excursie maken door prehistorische grotten hier in de buurt. Helaas beschikken ze niet over een engels sprekende gids, dus daar zien we maar vanaf.

We besluiten om langs Lago Argentina te gaan wandelen. Daarlangs ligt een brede boulevard met op verschillende plekken fittnessapparaten. Kunnen we gelijk een workout doen haha. In het meer leven veel vogels o.a. een groep flamenco's, witte zwanen met zwarte halzen en nog veel meer kleinere soorten.

We lopen een stuk maar er staat zo'n harde en koude wind dat we het na een uurtje voor gezien houden. We gaan terug, lekker opwarmen met een chocolate caliente.

Als we weer wat opgewarmd zijn keren we terug naar het hostel om een middagje lekker te chillen daar.

De hostels hier hebben een hotelservice. Elke dag wordt de kamer schoongemaakt en de bedden opgemaakt. Best lekker hoor. We zouden er nog lui van worden.

We gaan eten in de stad en daarna besluiten we naar een ijsbar te gaan. Nog nooit zoiets gedaan dus laten we eens gek doen. We betalen een vaste entreeprijs voor de drankjes en 20 minuten in de ijsbar. Langer mag niet wan dan wordt je te koud. We krijgen isolerende kleding en handschoenen aan en dan gaan we naar binnen. Werkelijk alles is hier van ijs. Vloer, wanden, stoelen, beelden, glazen. Je krijgt één glas en deze kan je net zo vaak laten bijvullen als je wilt. Ze zijn beslist nie zuinig met de drankjes. Het is min 10 graden binnen dus 20 minuten is echt lang genoeg. Wel erg leuk om een keer gedaan te hebben. We hebben ons te goed gedaan aan de tia maria en zijn ietwat jolig als we terug lopen naar ons hostel.