Valencia, dag 5.

6 februari 2022 - Woerden, Nederland

Vanmorgen laat de zon zich niet zien. Eerst maar eens ontbijten. Waren we andere ochtenden met hooguit 4 mensen aan het ontbijt, zijn er nu een stuk of 8. Druk hoor.

Terug op de kamer pakken we de tassen in, leveren de fietssleutels weer in en checken we uit. We vragen of er een taxi besteld kan worden voor half 3. Onze rugtassen mogen we zolang in het hotel achterlaten.

Als we buiten komen zien we dat het iets motregent. We gaan nog een keertje naar Ciudad de las Artes y las Ciencias. Dat is echt de moeite waard om er nog eens doorheen te lopen. Bovendien komen we zo bij Sales, een enorm winkelcentrum. Daar lopen we droog want het miezert nog steeds.

Na een poosje winkelen gaan we weer naar buiten en zowaar, het is droog. Zullen we nog 1 keer een terrasje pakken.... gewoon omdat het kan? En dat doen we. Bakkie koffie, bakkie thee. Ooo... zegt Will, zullen we als lunch nog één tapa nemen, ze hebben hier patatas queso y jamon. We smullen van onze laatste tapa op spaanse bodem.

We lopen terug naar het hotel en gaan een potje kaarten tot de taxi komt. Dan nemen we afscheid van een prima hotel op een goede locatie. Ik zou Hotel Medium Valencia echt aanbevelen.

De vlucht naar huis verloopt voorspoedig. Door storm en regen rijden we terug naar huis (zaten we afgelopen dagen echt op terrasjes in de zon) en rond half negen worden we zeer enthousiast begroet door Jans, Jet, Dribbel en Muffi. En natuurlijk ook door Niels en Tjitske die in ons huis woonden.

En zo komt er een eind aan een paar heerlijke zonnige dagen. Wat was het heerlijk om weer eens op reis te zijn, even niks moeten, gewoon doen waar we zin in hadden. Wat hebben we hier van genoten. Dit smaakt naar meer.

Valencia, een prachtige stad met:
*veel groen,
*de prachtigste oude gebouwen,
*een interessant en mooi modern complex,
*ontzettend goed ingericht voor fietsers,
*een fijn strand en gezellige boulevard,
*fijne sfeer,
*heerlijk eten,
*echt een aanrader.

1. Wil B.:
    7 februari 2022
    Hoi Betty en Will,
    Wat goed dat jullie dit gedaan hebben!!! Lekker er even uit!!! Ik was er nog niet aan toe gekomen om de verhalen te lezen en heb nu alles in één keer gelezen. Je kunt het zo goed beschrijven Betty, dat ik bijna het gevoel heb dat ik er bij ben :)
    Wat hebben jullie mooie en bijzondere dingen gezien en meegemaakt.
    En hier heb je niets gemist mbt het weer of het nieuws. Allebei niet niet echt leuk.
    Fijn dat jullie zo genoten hebben!! Groetjes, Wil