Vertrek naar Jakarta (Java)

13 januari 2013 - Jakarta, Indonesië

Zondagmorgen, 6.15 uur en al een uurtje wakker. Nee, niet van de opwinding maar dat hoort gewoon bij me. Heb ik lekker de tijd om alvast dit berichtje te schrijven.

De voorbereidingen zijn gedaan, de belangrijkste dingen zijn doorgesproken en overgedragen aan Ries die komende maand weer ons bedrijf draaiend gaat houden.

Werner en Jette zijn bijgepraat en geïnstalleerd in ons huis. Zij bewaken ons huis en verzorgen de honden als wij op vakantie zijn.

De backpacks staan gepakt klaar om mee te nemen, alles wat er nu nog niet in zit gaan we vergeten.

De laatste was draait, wat nu niet in de wasmachine zit wordt niet eerder gewassen dan volgende maand.

Straks opstaan en ontbijten. Dan met de honden richting Reeuwijk om te speuren. Zal wel een natte bende zijn daar momenteel. Tara laat ik na het speuren achter bij Werner, is minder stressvol en vele malen leuker voor haar dan in de bench te moeten wachten tot Werner en Jette hier thuiskomen.

Daarna breng ik Noortje, Jiska en Emma naar de hondenschool, is voor hen rustiger en dan kan ik nog even de boel stofzuigen en hondenhaar-vrij maken. Ook al is het maar voor even, want straks komen ze alweer thuis.

Dan hoop ik dat de jongens terug zijn uit Breda zodat we de tassen in de auto kunnen gooien en dan zijn we er helemaal klaar voor.

We hebben er lang naar uit gekeken en voorpret gehad en vandaag is het dan zover dat Will, Niels en ik vertrekken.

INDONESIA... HERE WE COME!!!