Sri Lanka 2024, Unawatuna 2

23 februari 2024 - Unawatuna, Sri Lanka

Donderdag 22 februari, Unawatuna.
Wat zullen we gaan doen? Er is geen strand tegenover het hotel. Als je het strand op wil moet je best een eind langs een drukke weg lopen. Bovendien zijn wij geen strandmensen en hebben we geen zin om de hele dag op terrasjes rond te hangen.

We besluiten vandaag terug te gaan naar Galle. De vorige keer hebben we er eigenlijk niks van gezien, het was te heet en we hadden geen puf om ook maar iets anders te doen dan in de schaduw koude drankjes te drinken.

Ann en Marc gaan ook mee en we besluiten met de lokale bus te gaan. Leuk dat dat is, we staan gewoon maar ergens langs de weg te wachten en steken onze arm uit als de bus komt. Hurry, hurry roept de chauffeur als we instappen.

In de bus komen ze langs om af te rekenen, 60 roepies (€0,18) per persoon. Will en ik genieten hiervan. Dit is echt zo leuk, het doet ons terugverlangen naar het backpacken.

Wat zijn we blij dat we terug zijn gegaan naar Galle. Het is ook vandaag weer heet maar omdat we vroeg zijn is het nog te doen. En het is niet zo druk. Het is zo'n mooi plaatsje, zo de moeite van het bekijken waard. De wandeling over de buitenmuren van het fort, de vergezichten over zee, de mooie koloniale gebouwen van de stad binnen de muren. Als cadeautje nog een grote varaan gezien. We genieten er alle vier van.

We lunchen in Galle bij een italiaans restaurant waar het eten echt heel erg lekker is. Het eten hier in Sri Lanka is sowieso erg goed. Na de lunch pakken we de bus terug. Dat is wel even een zoektochtje waar we in welke bus moeten stappen.

Maar de bevolking is hier heel behulpzaam dus uiteindelijk zitten we in de juiste bus. De scholen zijn net uit en het is gigantisch druk in de bus. Ik vraag de knul die komt afrekenen of hij me wil waarschuwen als we uit moeten stappen bij het hotel. Dat doet hij goed. Wat een leuke ochtend was dit.

Oververhit en plakkerig komen we terug. Will gaat naar het zwembad, ik wil douchen maar er zitten 3 vrij grote kakkerlakken in onze badkamer. Ik fris me wel op bij de wastafel, dat werkt ook prima. En dan ga ik een boek lezen tot we vertrekken voor het afscheidsdiner in een strandtent vanavond.

We zitten aan een lange tafel op het strand tegen de zee aan. Prachtige locatie. Iedereen ziet er feestelijk uit. Het eten is echter niet helemaal oke. Ik heb garnalen die erg lekker zijn maar behalve garnalen en wat frietjes ligt er niks op mijn bord. Geen sausjes of wat groenten. Will krijgt calamari wat hij weigert omdat hij die niet heeft besteld. Dus wordt de bestelde kip alsnog klaar gemaakt. Dat krijgt hij als iedereen verder klaar is met eten en bovendien is die kip oneetbaar door alle botten en zeen dat er in zit. Heel jammer dit.

Martijn ontbreekt maar die zagen we toch al nooit, die heeft zich de hele reis afzijdig gehouden van iedereen. Will doet een afscheidswoordje onze voor chauffeur Gaya, onze co-driver Susil en onze fantastische gids Mahendra.

We lopen terug naar het hotel. Morgen vertrekken we naar Colombo. Ik vond dit hotel niet heel erg goed. En ook de lokatie niet. Wel zeezicht maar een heel eind langs een drukke weg moeten lopen om op het strand te kunnen. Ongedierte op onze kamer (kakkerlakken en gekko's). Geen lift maar wel 5 verdiepingen. Als ik in bed stap hoor ik de gekko op de muur zijn typische geluidje maken. Hij eet iig de muggen in de kamer op. Weltrusten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wilma:
    23 februari 2024
    Wat jammer dat dit hotel en het eten toch de pret drukt op het eind van je vakantie.
  2. Wil B.:
    23 februari 2024
    Mooie dag begrijp ik, alleen jammer van het eten en het hotel.

Jouw reactie