Krakau: Bliksembezoek.

21 oktober 2009 - Krakau, Polen

Het is mooi zonnig weer. Zo mooi dat we buiten op een terrasje in de zon kunnen lunchen. Ook de honden zijn hier welkom. We zitten op een terras aan het grote plein, het middelpunt van een mooie stad met een gezellige uitstraling. Op het plein krijg je een beetje het idee dat je op de dam in Amsterdam bent vanwege de vele duifjes die hier huizen. En we kunnen het niet laten....we kopen een zakje voer en worden bedolven onder de duiven. Wonderlijk genoeg komen we er vanaf zonder onder de vogelpoep te zitten. Zelfs niet één klein poepje.

We huren een overdekt golfkarretje voor een rondrit langs de belangrijkste bezienswaardigheden van de stad. Het is wel heel grappig om op deze manier de stad te bekijken. Deze stad staat vol met prachtige, goed onderhouden gebouwen waarvan kasteel Wawel het meest indrukwekkend is.

Opvallend vinden wij de vele groene parken in de stad waar het goed toeven is. Er zijn ook veel mensen op de been die allemaal ontspannen, wandelen, in het gras liggen, picknicken, enz. in een van deze parken.

Hoewel het een bliksembezoekje aan Krakau was en we er niet zo heel veel van gezien hebben, moet ik zeggen dat ik Krakau heel erg mooi vind en ook de sfeer van de stad is fijn. Zeer zeker de moeite van een bezoekje waard is. Alweer een plek waar ik naar terug wil om nog eens op mijn gemakje te bekijken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade