Bolivia: Eindelijk......

16 januari 2012 - Samaipata, Bolivia

Na een lange maar voorspoedige vlucht landen we op het vliegveld van Santa Cruz de la Sierra. Lars, Cindy en Pim staan ons op te wachten. Heerlijk om Lars weer in onze armen te kunnen sluiten. Hij ziet er goed uit. Sven is nog steeds niet aangekomen en volgens de laatste berichten zal hij om 3 uur vannacht aankomen in Samaipata.

Wij ontbijten in Santa Cruz (wat niet zo´n interessante plaats blijkt te zijn) en vervolgens zoeken we een minivan die ons in ong. 3 uur naar Samaipata zal rijden. Het is een prachtige rit door een fantastisch mooi landschap. We komen ogen tekort. Cindy heeft al wat voorwerk gedaan en via internet een hostal opgezocht waar we ons door de taxichauffeur af laten zetten.

Hostal La Posada del Sol is een leuk onderkomen met vriendelijke eigenaars. We stellen hen op de hoogte dat er waarschijnlijk om 3 uur vannacht nog een persoon bij komt. Dat vindt ze geen probleem. Cindy, Pim en Lars hebben voor mij een kerststalletje gekocht en voor Will een lama omdat we zo´n tegenslag hadden met de vlucht. Maar dat is allang vergeten.

We gaan het plaatsje verkennen, maken plannen voor morgen, rikken een potje en gaan slapen.

En ja hoor.....de volgende morgen kunnen we ook Sven in onze armen sluiten. Ook hij ziet er goed uit. Na het ontbijt huren we een taxi naar Amboro NP. De chauffeur blijft op ons wachten en biedt aan om onze gids te zijn tegen betaling. Dat wijzen we af. Toch komt hij mee en speelt gratis voor gids en wat een fantastische ervaring. We komen op plekjes in de jungle die we zelf nooit hadden kunnen vinden. De jungle is zo ontzettend mooi. De gids vraagt ons aan iedereen die er om vraagt te zeggen dat we hem betaald hebben want eigenlijk doet hij dit nooit voor niets.

Na een prachtige tocht brengt hij ons terug naar het hostal en biedt aan om ons ´s middags naar de watervallen van Las Cuevas te brengen. Dit was erg toeristisch, maar ook wel heel erg leuk. We hebben mooi weer dus dat treffen we. Vooral gezien het feit dat we hier in het regenseizoen zijn.

Omdat we een dag verloren hebben moeten we dit prachtige gebied vandaag alweer verlaten en terug gaan naar Santa Cruz omdat we morgenochtend om 8 uur naar Sucre vliegen.