Botanische tuinen (Java)

15 januari 2013 - Bandung, Indonesië

De hele nacht heeft het behoorlijk hard geregend. Maar nu wij op weg gaan is het gelukkig droog.

We ontbijten aan een straattentje en de knullen die daar werken willen met ons op de foto. We zijn echt bezienswaardigheden hier. Maar lekker ontbeten.

Dan op weg naar de botanische tuinen. Die zijn best mooi, maar niet echt bijzonder wat ons betreft. Er loopt ook een hele schoolklas rond en vooral de meisjes zijn nogal gecharmeerd van Niels. Telkens wordt hij aangeroepen.

Hello sir....   Hello....    Giechelen, handen klappen en lachen....    hij zei hallo tegen mij. Voor ons ook erg lachwekkend. Die dag horen we nog vaak roepen: Hello sir, i love you sir, giechel, giechel, giechel. Leuk hoor.

We staan op een brug naar de woeste rivier te kijken. Er komt een indonesische man bij ons staan en hij vertelt ons dat Jakarta meestal overstroomt als de rivier zo woest is.

Na de tuinen pakken we de bus naar Bandung, een 4 uur durende rit. In Bandung vinden we onderdak in Papradissa Hotel, een vies hotel maar wel met vriendelijk personeel. Ik heb ergens gelezen dat Bandung het Parijs van Indonesie werd genoemd. Degene die dat schreef is zeker nog nooit in Parijs geweest want wij vinden Bandung een stad zonder enige sfeer.

Inmiddels stort het weer van de regen. Ach ja, het is hier regentijd he. We gaan de straat op om eten te scoren en als we op een terrasje zitten zien we op tv het nieuwsbericht dat Jakarta is overstroomt en we zien mensen tot hun middel door het water struinen. We gaan terug naar ons hotel en duiken vroeg ons bed in.