Mexico: Isla Mujeres

14 februari 2012 - Isla Mujeres, Mexico

Terug in Cancun nestelen we ons voor 2 nachten bij hostel Bed & Breakfast Garden. Het is een klein en knus hostel en Abigail geeft ons het gevoel dat we thuiskomen. Echt heel erg leuk en een geweldig adres.

Op aanraden van Abigail gaan we eten in een echt mexicaans restaurantje en kiezen we allemaal de mexicaanse schotel cocina pibil, een bijzonder lekker vleesgerecht en volgens Abigail en typische mexicaanse maaltijd. Dat vinden wij wel leuk nu we hier nog zijn.

Op weg terug naar het hostel kopen we bij Oxxo een paar cerveza's om vanavond gezellig in de tuin op te drinken voordat we gaan slapen. Er zit ook een meisje uit Oostenrijk en een jongen uit Italië waar we gezellig pratend de avond mee door brengen.

Als we in bed stappen valt het ons op dat we voor de eerste keer tussen lekker fris gewassen lakens kruipen. Oh, wat is dat lekker. En we hebben een prive badkamer met eigen toilet en een heerlijke douche met echt warm water. Warm water is een echte luxe in deze landen. In elk hostel vroegen we of ze aqua caliente hadden en overal zeiden ze ja. Maar als je dan ging douchen was het water meestal of gewoon steenkoud of (als je geluk had) was net de ergste kou eraf maar warm was het zeker niet.

De volgende dag is onze laatste volle dag in Mexico en we besluiten naar Isla Mujeres te gaan. Eerst met de bus naar Puerto Juarez en dan met de ferry naar het eiland. Dit eiland is klein en leuk toeristisch. Het heeft prachtige stranden en het heldere water van de caraïbische zee nodigt echt uit tot een verfrissende duik. Ook het weer werkt mee, het zonnetje schijnt de hele dag en het is zo'n graad of 28 a 30. De jongens vermaken zich weer met oefenen met op hun handen lopen en we zwemmen veel deze dag. Het is een heerlijke relaxte laatste vakantiedag. Nadat we zon hebben zien zakken in de zee pakken we onze spullen bij elkaar en gaan terug naar het hostel.

We eten onderweg een hapje en kopen weer wat cerveza's om de avond in de tuin door te brengen. Abigail (een heel leuk mens trouwens) heeft een fles tequila en komt er gezellig bijzitten. Zo hebben we een heel genoeglijke, gezellige avond met elkaar.

Nog een nachtje heerlijk slapen (wat lekker om een schoon bed te hebben) is dan toch echt de dag aangebroken dat we naar huis moeten vertrekken. De jongens zoeken wat spullen uit die mee naar huis kunnen, proberen hun foto's op dvd te branden, wij pakken onze tassen. Dan drinken we nog een kopje koffie met elkaar en dan moeten we echt afscheid nemen van de boys. En dat valt me heel erg zwaar en ik hou het ook niet droog. Wie weet hoe lang het duurt voordat we ze weer zien. Maar het is de moeite waard geweest, we hebben een fantastische tijd gehad met elkaar en we hebben heel veel gezien en gedaan.

De vluchten naar huis verlopen allemaal volgens plan, nergens vertraging of oponthoud en precies volgens de planning landen we om 16.00 uur op Schiphol waar Cindy op ons staat te wachten. Wat heerlijk om haar weer te zien. En toch wel goed om weer thuis te zijn.