Dag 16: Naar Arba Minch

31 januari 2020 - Arba Minch, Ethiopië

We genieten van een heerlijke warme douche. We wandelen naar het meer met de gedachte er een stukje langs te wandelen maar we kunnen niet verder dan de steiger. Dan maar even genieten van het uitzicht alvorens te gaan ontbijten.

Om 9 uur vertrekken we naar Arba Minch. Wij delen de auto met Anneke en Willem. Het wordt een lange reisdag. We hebben wat foto-stops en drinken koffie in een klein plaatsje. Daarna bezoeken we een Halaba-dorpje. Hier krijgen we een rondleiding. We mogen ook in 1 van de huisjes kijken. Daar zien we slaapruimte voor de kinderen en de ouders, de keuken en ruimte voor het vee. Dit alles naast elkaar in één open ruimte. Super primitief. De lemen hutjes zijn aan de buitenkant heel mooi beschilderd.

Dan gaan we door naar Sodo waar we lunchen bij een andere vestiging van Haile- resort. Will en ik eten spaghetti carbonara waar werkelijk geen smaak aan zit. En door.....

We maken nog 1 foto-stop voordat we aankomen bij Emerald resort, een mooi hotel. Het ligt vrij ver van het centrum van Arba Minch zodat we wel hier moeten eten. Niet dat dat erg is, het eten is prima voor een redelijke prijs. Na het eten drinken we nog een biertje met Ton, Frank en Martin alvorens onze bedjes in te kruipen.

1. Wil Blom:
    2 februari 2020
    .... en weer een dag voorbij....