Dag 29: naar Addis Abeba

12 februari 2020 - Addis Abeba, Ethiopië

7 uur ontbijt, 8 uur vertrek. Vandaag gaan we terug naar Addis Abeba, een lange autorit. We stoppen voor koffie en daarna voor de lunch. We hebben gevraagd of de chauffeurs met ons mee lunchen zodat we ze kunnen bedanken en fooi kunnen geven. Iedere auto bedankt zijn eigen chauffeur. Willem doet een woordje voor Mesfin.

Daarna weer de auto in. Onderweg krijgt auto 4 een lekke band en moeten we wachten. Wat een bende hier in de berm zeg, het ligt bezaaid met vuil en plastic. Er staat een grote vuilniskooi maar die is leeg. Ik vertel van de "clean your neighbourhood" actie van Martine in Nepal. Oke, kom, zegt Will, laten we hier de plastic flessen oprapen terwijl we wachten. Goed idee. Will begint en al snel doen er meerdere mensen mee. Als auto 4 er aan komt hebben we de kooi voor 2/3 gevuld met alleen maar lege plastic flessen. Dank je wel voor het schoner maken van mijn land zegt Messie.

In Addis gaan we eerst nog langs een souvenirshop. Hoewel.... het is meer een uitdragerij, het lijkt Malle Pietje wel. De prijzen die ze vragen zijn ook mal, snel weg hier en naar Mosaic Hotel.

We hebben een gezamelijk afscheidsdiner. Geheel op z'n Ethiopisch loopt dat allemaal niet gesmeerd. Wilma gaat helemaal uit haar stekker, ietsje minder kan ook wel hoor. Maar uiteindelijk hebben we dan allemaal gegeten. Ton doet een heel net bedankwoordje voor Wilma en overhandigd haar haar fooi. Nu nog een biertje in de bar en dan is het tijd om afscheid te nemen.

Sommige mensen vind ik prima om niet meer tegen te komen, maar de meesten vind ik allemaal heel erg leuke mensen en wie weet zien we elkaar nog wel eens terug. Of niet, ook goed. We hebben iig een prachtige en ook vermoeiende reis met elkaar gemaakt. We zwaaien het busje uit en duiken dan om 10.30 uur in bed. Morgenochtend vroeg weer op.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Josien:
    12 februari 2020
    Jullie hebben een mooi reis achter de rug . Nu naar Niels? Veel plezier daar!
  2. Juut en René:
    12 februari 2020
    Veel plezier bij Niels en doe hem de groetjes van ons.
  3. Karianne:
    12 februari 2020
    Een lange zit en wat hebben jullie ook dit keer veel gezien! Goede reis!
  4. Marijke:
    12 februari 2020
    Toch een mooie reis achter de rug. En zeker leuk om je verhalen te lezen, heerlijk!
    Nog veel plezier de laatste dagen bij Niels en vriendin. Ook fijn om te gaan kijken hoe het met hen is daar, en natuurlijk zijn verjaardag daar te vieren. Alvast gefeliciteerd!
  5. Christel:
    12 februari 2020
    Het was leuk om elke dag je verslag te lezen Betty! Veel plezier bij Niels en Tjitske!
  6. Wil Blom:
    12 februari 2020
    Fijn dat we zo met je mee hebben kunnen lezen. Mee reizen leek het af en toe wel!!!!
    Fijne dagen bij Niels en Tjitske XX
  7. Mariette:
    13 februari 2020
    Gefeliciteerd met Niels zijn verjaardag! Geef hem drie dikke verjaardagskussen..😘🎉🎂 Geniet van elkaar!