Dag 5 in de Eifel: Rondwandeling in Dudeldorf.

24 september 2021 - Dudeldorf, Duitsland

Dudeldorf is met zijn middeleeuwse stadspoorten, geplaveide straatjes en gekleurde huizen één van de meest schilderachtige dorpjes in de Zuid-Eifel. Zo staat het omschreven in de papieren. En ik moet zeggen dat het piepkleine centrum van het dorp er ook echt schattig uitziet.

We worden wakker na een nachtje heerlijk slapen. De bedden in hotel "Zum Alten Brauhaus" zijn goed. We gaan naar de ontbijtzaal met mondkapjes op. Waar we in Meerfeld een aantal dagen hebben gehad alsof corona nooit bestaan heeft, is het hier heel streng. Mondkapjes, inentingsbewijs, handen ontsmetten, het is weer even wennen. Vooral als blijkt dat wij de enige gasten in het hotel zijn. Dan is zo'n mondkapje echt hard nodig haha. Wederom is onze nederlandse gastvrouw de gezelligheid zelve. Ze besluit het ijs te breken door op te merken dat onze honden maar dooie lullen zijn. Kijk, zo maak je vrienden.

Het ontbijt zelf is prima, lunchpakketjes krijgen we hier niet mee en ook het restaurant van het hotel is gesloten. In het hele dorp is 1 kruidenier te vinden die echter zijn winkeltje aan het leeg verkopen is want hij gaat er mee stoppen. De voorraad is zeer beperkt, geen mogelijkheid om een lunch in te slaan. Ik vraag of er andere winkels zijn. Die zijn er niet en er komt er ook geen voor de zijne in de plaats. Lekker dan voor de inwoners.

Ik koop de resterende 2 zakken chips, een pak tuc en een pakje koekjes. Hebben we in ieder geval iets voor nood. Het dorp heeft 2 restaurants, de ene gaat om 17.00 uur open en de andere (een thais restaurant) is open van 12.00 tot 14.00 en dan weer om 17.00 uur. Je kan nergens op een terrasje een drankje doen of iets kopen. Echt afzien dit.

We gaan vandaag een wandeling hier in de buurt doen. Verrassend hoe anders het landschap is terwijl we maar een half uurtje rijden van Meerfeld verwijderd zijn. We lopen vandaag vooral tussen de velden. Anders, niet spectaculair, maar ook best mooi. We treffen het dat we bijna aan het einde van de wandeling langs het thaise restaurant komen. We zijn ook op het juiste tijdstip om er iets te kunnen drinken. Dat wisten we toen nog niet maar we hebben iig vast een bakkie koffie op vandaag.

Terug in het hotel lezen we een boek en zowaar, er komen 3 motorrijders ook een nachtje logeren. Zijn we niet meer alleen. Klokslag 5 uur zijn we bij het restaurant en dat is maar goed ook. Heeft u gereserveerd? Nee, moet dat? Jazeker, maar we hebben daar nog een tafeltje voor u. Oke dank u wel. Na ons komen er nog meer mensen maar niet gereserveerd wordt weg gestuurd. Echt fijn, zie dan maar eens iets te eten te vinden in dit dooie gat.

Onze eerste indruk van dit dorp was gisteren niet direct heel positief en dat is er vandaag niet beter op geworden. Jammer dat je dit soort dingen niet van te voren weet. Nu is het ook weer niet zo dat we ons niet vermaken, we wandelen toch wel en genieten daar ook van. En we hebben weer een verhaal te vertellen. Maar stiekem hebben we een beetje heimwee naar Meerfeld. En nu duiken we onze lekkere bedjes in. Weltrusten en tot morgen.