Weer naar huis

25 november 2018 - Snelrewaard, Nederland

Vandaag gaan we terug naar huis. De regen valt alweer met bakken uit de hemel, we hebben het gevoel dat we alles gezien hebben wat we wilden zien, dus het is mooi geweest.

Ik laat de honden even snel uit vanwege de regen. Daarna ontbijten we op ons gemak, maken het huisje schoon en laden de auto in.

Het oorspronkelijke plan was om langs Omaha Beach te rijden om een laatste strandwandeling te maken. Zijn de honden lekker moe voor de reis want vandaag brengen ze de hele dag in de auto door. Maar vanwege de regen zien we daar maar van af. We drinken nog een kopje koffie, nemen afscheid van onze gastheren en vertrekken om kwart voor 11.

Onderweg veel regen maar als het even droog is stoppen we voor de lunch want die moeten we weer buiten nuttigen. Ik ben wel wat verkouden geworden van al die natte, koude terrassen deze week.

In België stoppen we nog een keer voor het avondeten. Hier mogen de honden wel mee naar binnen. Toch wel lekker. Om kwart over 8 komen we na een voorspoedige reis weer thuis aan. Ook weer fijn.

Ondanks dat het weer niet echt fantastisch was hebben we veel geluk gehad, we konden er elke dag op uit trekken en het regende meestal als we in de auto of in het huisje zaten.

Normandië, een mooi stukje Frankrijk. Mooi landschap, prachtige stranden en vooral één groot WO-II-openlucht museum. Echt een bezoekje waard en heel erg indrukwekkend. Wij zijn in ieder geval gegrepen door de geschiedenis-sfeer die hier overal aanwezig is en we hebben prachtige dingen gezien.

Als je echt graag musea wil bezoeken kun je beter zonder honden hierheen reizen. Wij vonden het geen punt om de musea niet in te kunnen. Buiten is er ook genoeg te zien en je weet van tevoren dat het meenemen van je honden beperkingen met zich mee brengt. Ik vind Frankrijk sowieso niet echt een hondvriendelijk land en ik vind de fransen over het algemeen niet zo'n vriendelijk volk. Maar het was weer een mooie vakantie, een aanrader.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl