Nepal 2023: Laatste dag van Jesper in het tehuis.

9 november 2023 - Kathmandu, Nepal

Lies loopt op straat ingearmd tussen Gerda en mij. Op een gegeven moment is het vrij druk. Ik zeg: meisjes kunnen we een beetje aan de kant lopen anders word ik zo platgereden. Nou, zegt Lies, dan hoef je ook niet meer te lijnen. Weer liggen we dubbel van het lachen haha.

Het is de laatste dag van Jesper in het tehuis. Niet per definitie zijn geluksdag. Eerst verliest hij 10 potjes tafeltennis van Sudip. Daarna verliest hij het basketbaltournooi dat Nandasingh als verrassing voor hem heeft georganiseerd maar wat geen verrassing meer was omdat Joseph dat al verklapt had.

We eten voor zijn laatste avondmaal dal bhat mee in het tehuis. En dan denkt hij weg te kunnen maar we gaan met alle kids en staff naar de tv-room. Er wordt muziek klaargezet. Ik fluister Jesper in dat er nu verwacht wordt dat hij als afscheid gaat dansen. Hij krijgt het een beetje benauwd. Dat ga ik niet doen hoor fluistert hij terug. Je moet wel zeg ik.

Dan neemt Dev het woord, eerst in het nepalees tegen de kinderen, daarna in het engels tegen Jesper. Een bedankwoordje. Hij krijgt cadeautjes en wordt behangen met kata's. En dan gaat de muziek aan. Karuna en Bhumika dansen voor hem, daarna Kabya en als slot Prabesh. Als laatste gaat iedereen dansen.

Na het dansen wordt een poort gevormd waar Jesper onderdoor het plein af moet lopen. Lies en Gerda gaan met de taxi naar huis, Jesper en ik lopen met Saroj en Arjun terug. We kletsen nog wat en als Saroj en Arjun naar huis gaan komt het keezenbord op tafel. Een laatste keer voor Jesper onder het genot van een khukri. Uiteraard verliest Jesper ook dit spelletje haha. Maar het was wel weer lekker lachen.

1. Wil B.:
    11 november 2023