Nepal 2023: onze kids komen terug van trekking.

8 november 2023 - Kathmandu, Nepal

De trekking van MyQuest komt vandaag ten einde. Vanmorgen arriveren er al 3 omdat ze ziek zijn geworden. De rest loopt ook vandaag nog en keert aan het einde van de dag terug.

Ik ben zoooo benieuwd hoe onze kids het hebben ervaren. Als eerste komt Temba terug, moe maar voldaan en erg enthousiast. Datzelfde zien we bij Binita, Sushilla, Bikash en Saroj. Binita zegt: het was zwaar maar zo mooi. Gaaf he.

Saroj omarmt me en blijft heel lang zo staan. Hij heeft het geweldig gehad zegt hij. Wat ben ik daar blij om. We kunnen zien dat ze een connectie met de nederlanders hebben. Leuk hoor. Zij blijven met de hele groep eten in het guesthouse. Wij gaan naar Himalayan Thakali Cuisine en eten weer een heerlijke sizler.

Onderweg naar huis zien we in een klein open kamertje een ritueel. Er zit een persoon onder een rood kleed. Er lopen allemaal mannen omheen die op trommels slaan. Er loopt ook 1 vrouw omheen met een fakkel. Ze gooit steeds iets op het vuur waardoor een steekvlam ontstaat en daarmee steekt ze steeds het rode kleed aan. Een van de mannen veegt het vuur er weer vanaf met een bezem. We komen er niet achter waar dit ritueel toe dient maar ik zou niet graag onder die deken zitten.

We zijn net op tijd terug in het guesthouse om afscheid te nemen van onze kids die naar huis te gaan. Dag mom, zegt Saroj, morgen kom ik weer hoor. Dan kan ik je er alles over vertellen.
Weltrusten knul, we appen wel om iets af te spreken.

Het is zo druk in de huiskamer dat wij gelijk naar boven en naar bed gaan.

1. Wil B.:
    9 november 2023
    Wat super fijn dat de kids het goed hebben gehad met de trekking en zo enthousiast zijn. Net als jij!! Eh...ja ik zou ook niet graag onder dat rode kleed zitten. Misschien kun je er nog achter komen wat het betekent.