Sri Lanka 2024, naar Embilipitiya.

19 februari 2024 - Embilipitiya, Sri Lanka

Maandag 19 februari, naar Embilipitiya/Udawalawe NP.
Weer een reisdag, ajuus Ella. We rijden langs de schitterende Ravana waterval. Al zo veel watervallen gezien in mijn leven en ze blijven mooi.

We stoppen nog bij een pottenbakstertje, bij het rijst oogsten, bij een lokale markt. We zien wilde olifanten langs de weg, wel achter draden omdat ze anders de fruitkraampjes langs de weg plunderen. En we zien achterlijke toeristen die met hun kleine kinderen vlak voor die olifanten gaan zitten lunchen. Hoezo de kat op het spek binden......

We lunchen in Udawalawe en daarna gaan we hier op safari. En wat is dat tof, zo anders dan onze vorige safari die ietwat tegenviel. Hier heerst rust en we hebben alle tijd om te bekijken wat we willen zonder dat er een horde andere ronkende jeeps op een hoopje staan.

We zien olifanten, waterbuffels, apen, een vos, krokodil, schildpad, toekans, bijeneters en vele andere soorten vogels. De olifanten lopen zo dicht langs onze auto dat we ze zouden kunnen aanraken. In één woord geweldig.

We rijden naar Embilipitiya waar we vannacht slapen. Vanavond eten we in het hotel. Het is een superdeluxe hotel. Helaas vertrekken we morgen alweer van hier.

Jouw reactie