Sri Lanka 2024, Ella

18 februari 2024 - Ella, Sri Lanka

Zondag 18 februari, Ella.
We gaan de Little Adam's Peak beklimmen. Het loopt uiteraard omhoog door weer een prachtig landschap met fantastische uitzichtpunten op Ella's Rock.

Tot de helft van de wandeling is het goed te doen, daarna wordt het trappen klimmen. Ik kom tot halverwege de trap, daar besluit ik te wachten tot de rest terug komt.

Ik heb hier ook een fantastisch uitzicht op de naastgelegen berg. Weer terug beneden gaat de wandeling door naar Nine Arches Bridge. Volgens Mahendra een forse wandeling. Ik besluit samen met Will met een tuktuk te gaan. En dat is maar goed ook. Volgens onze medereizigers was de wandeling behoorlijk afzien.

Nine Arches Bridge is enorm toeristisch. Onmogelijk om een foto van de brug te nemen zonder berg toeristen erop. Het zij zo. De brug is mooi en iedereen loopt op het spoor dat gewoon in gebruik is.

De fluit van de stoomtrein waarschuwd dat de trein er aan komt en dat je aan de kant moet. Bijzonder hoor, de trein die heel dicht langs je heen "raast".

Mahendra regelt weer een tuktuk voor me. Dit keer gaat Will lopen en Ann met mij mee terug. We rijden wederom door een sprookjesachtig berglandschap. De mannen vonden hun terugtocht minder leuk, die hebben volledig over het spoor gelopen.

Will heeft nog niet genoeg van het wandelen. Hij wil graag Ella's Rock beklimmen. Dat is een 4 uur durende wandeling. Mahendra regelt een tuktuk en een gids voir hem. We hebben nog net tijd om even snel te lunchen en dan gaat hij alweer. Ik ga ondertussen dit verhaal schrijven en een boekje lezen tot hij terug komt.

Will komt veel eerder thuis dan ik verwacht had. De tour was een beetje een teleurstelling. Het zou 4 uur lopen zijn. Hij wilde een uitdaging. Dat viel vies tegen, het was maar anderhalf uur lopen (heen en terug) over een karrenpad. Beslist geen uitdaging voor Will. Gelukkig heeft hij wel kunnen genieten van de prachtige uitzichten vanaf Ella's Rock.

We gaan eten met Ann en Marc. Ik eet lamprice (rijst met groenten) met coconutsambal en mangochutney, een lokaal gerecht. Het is lekker, een beetje pittig, vooral vanwege de coconutsambal. En dan is er alweer een dag voorbij.

1. Wil B.:
    18 februari 2024
    Jullie maken weer genoeg mee Betty en zien steeds mooie dingen. Fijn!!!

Jouw reactie