Sri Lanka 2024. Negombo

3 februari 2024 - Negombo, Sri Lanka

Vrijdag 2 februari.

We landen op tijd, gaan soepel door de douane en de bagage ligt al op de band als we daar aankomen. We zorgen gelijk maar dat we roepies opnemen en dan op zoek naar de groep. Er staan veel mensen met bordjes en na even zoeken vinden we onze Sawadee-gids Mahendre. Ala iedereen er is allemaal de bus in en dan gaan we op pad. Het vliegveld van Colombo ligt 40 km. van de stad af. Wij slaan Colombo over en rijden naar Negombo, 40 km de andere kant op.

Onderweg stoppen we bij een enorme vismarkt. Er liggen giga veel vissen te drogen, er is een verse vis markt en er zijn vissers aan het vissen. Mooi om te zien... maar stinken dat het doet!!!!

We checken in in Ruvida Beach Hotel en lunchen hier ook maar. We lopen nog even naar de zee. Het is bloedheet in de volle zon, het zeewater is gewoon warm. Niet gezwommen maar even gevoeld. Na een kort wandelingetje langs de zee gaan we terug naar het hotel voor de briefing.

Daarna maken we een vaartocht over het Dutchkanaal, een 120 km lang netwerk van kanalen, aangelegd toen dit een Nederlandse kolonie was. Door deze kanalen werden specerijen vervoerd voor de handel.

We varen in 4 bootjes langs mangrove en jungle, we zien varanen en vele soorten vogels waaronder ijsvogels. Het is een mooie tocht.

's Avonds hebben we een groepsdiner op het dakterras van het hotel. Het eten was lekker, we hebben de groep een beetje leren kennen en nu is het gewoon fijn dat we vroeg naar bed kunnen.

1. Maartje Spruit:
    3 februari 2024
    Fijn dat de reis goed verlopen is Betty, nu kan het grote genieten en beleven gaan beginnen . Mooie herinneringen maken 😘👍👌

Jouw reactie