Biotopo del Quetzal, Guatemala

11 februari 2019 - Biotopo del Quetzal, Guatemala

We ontbijten om half 8. Will en Diny hebben de smaak te pakken en gaan samen een grot vlakbij het hotel.

Deze grot blijkt ook weer heel mooi. Ze hoeven niet door het water deze keer en deze grot is ook verlicht. Deze grot werd door de Maya's gebruikt voor rituelen.

Overal stalagmieten en stalagtieten in de vorm van beesten. Een grote ruimte van 150 meter diep. Er zijn cenotes in deze grot en de gangen lopen helemaal door tot in Mexico. Na zo'n anderhalf uur komen ze wederom met beschilderde gezichten terug bij het hotel.

Ondertussen is de auto geladen en zijn we klaar om weer verder te gaan. Eerst 1 uur over de hobbelige en kronkelige bergweg. Als iedereen echt misselijk is komen we gelukkig op een geasfalteerde weg die ook minder kronkelig is. Deze weg volgen we nog gedurende 1 uur.

In Coban worden we in het centrum losgelaten. Tijd voor de lunch, plaspauze, winkeltjes kijken en wat boodschapjes inslaan. Vooral fruit. Want hoewel het eten hier goed is krijg je weinig groenten.

Wel veel fruit. Heerlijke salades en verse fruitdrankjes, licuados, meest aangelengd met water of melk. Ik drink vaak Rosa de Jamaica (hibiscus). Wel vragen of ze er geen suiker in doen want naar gewoonte gooien ze hier overal bergen suiker in.

We stappen weer in de bus en gaan verder. Op naar Biotopo del Quetzal. Na nog zo'n anderhalf uur rijden komen we aan bij Hotel Posada Montaña Del Quetzal.