Bush-diner

21 november 2018

In de vroege ochtendschemering hoor ik een nijlpaard om onze tent rondscharrelen. Ik tuur naar buiten en ja hoor, daar zie ik het silhouet van een grazende hippo. Gaaf. Toch maar even niet de tent uit gaan. Ik ga nog even terug naar bed. We gaan om 8 uur ontbijten dus ik heb nog even.

Na het ontbijt vertrekken we naar Lake Albert. Deze keer niet zo'n lange reis, ook wel eens lekker. Wat ik ook fijn vind is dat alles hier zo relaxed gaat. Je hoeft je nooit te haasten. Als we een half uur langer aan tafel zitten gaan we gewoon een half uur later weg, no problem. Willen we onderweg iets zien of even de benen strekken, maakt niet uit, dan doen we dat gewoon. Komen we maar wat later aan. Dit zegt ook veel over de groep waar we mee reizen. Niemand loopt te heuen of te klagen. Zalig. Hierdoor worden de (vaak lange) reisdagen ook gezellige en leuke dagen.

In de loop van de middag komen we aan bij Lake Albert Lodge waar we welkom geheten worden door Sipi, de manager, een gezellige goedlachse man. We verblijven in een prachtig huisje met uitzicht op Lake Albert. Zo mooi. Dit is alweer enorm genieten. We hebben de tijd aan onszelf tot 6 uur, dan gaan we op game-drive.

Lekker....een middagje vrij. Daar geniet ieder op zijn eigen manier van. Wij drinken met Irene, Marjan en Alex (met wie wij ook in de jeep zitten) een lekker koud nile special biertje terwijl we over het meer uitkijken.

Om 6 uur stappen we weer in de jeep om op safari te gaan. Na een half uurtje rijden hebben we nog niets gezien maar komen we op een plek vanwaar we een beeldschoon uitzicht over het meer hebben. Er brandt een kampvuurtje, er is een geimproviseerde keuken en er zijn ijskoude drankjes. Bovendien staat er een prachtig gedekte tafel. Verrassing.......vanavond eten jullie in de bush. Dit is echt geweldig zeg, een fantastisch diner in de open lucht. GENIETEN met hoofdletters.