Bye, bye Berlijn.

30 mei 2022 - Berlijn, Duitsland

We ontbijten, gaan nog een laatste kopje koffie drinken bij Extra Blatt en checken dan uit. Sven en Birgit halen ons om 12 uur op bij ons hotel. De terugreis kan beginnen.

Het is druk op de weg, op sommige plekken rijden we stapvoets waardoor we er een uur langer dan verwacht over doen om in Losser te komen.

We eten chinees bij de ouders van Birgit. Kunnen we even ons verhaal doen en het is hartstikke gezellig. We lachen nogmaals hartelijk om de heksen van Hoeck die Elly en Klaus uiteraard ook kennen.

Om 21.00 uur rijden we weg uit Losser, halen mijn auto op bij het station in Woerden en dan zijn we thuis. We nemen afscheid van Sven en Birgit. Ajuus, het was een top-weekend zo met z'n viertjes.

Berlijn, weer een stad die we van ons lijstje kunnen schrappen. Berlijn, een veelzijdige stad met mooie groene parken, interessante gebouwen en musea. Een stad barstensvol geschiedenis, maar ook een moderne stad met hippe restaurantjes en winkelcentra. We hebben veel gezien, onze kennis over de 2e wereldoorlog en de koude oorlog opgehaald en weer nieuwe dingen geleerd. We hebben het gezellig gehad, lekker gegeten en veel gelachen.

Ik vind Berlijn absoluut de moeite waard en zeker een aanrader om te bezoeken.