Caño Negro, Costa Rica

21 januari 2019 - La Fortuna, Costa Rica

Gedurende de nacht regent het veel en ook als we wakker worden spat het nog.

Om kwart voor 7 ontbijt, om kwart over 7 zitten we in de bus. Op weg naar het plaatsje Los Chiles in natuurreservaat Caño Negro bij de grens met Nicaragua. Hier gaan we een boottocht maken op de rivier Rio Frio, waar het droog is en erg warm.

Caño Negro is wetlands en staat bekend om zijn vele vogelsoorten, kaaimannen, leguanen en apen. Ik ben benieuwd wat we gaan zien.

Het is prachtig weer, wat volgens onze gids Douren jammer is. De dieren zijn dan minder actief en laten zich minder zien.

Toch spotten we een enorme hoeveelheid treechickens (leguanen). Zij leven in bomen om hun vijanden te ontwijken. Maar ook apen eten iguanos (leguanen). Als er dus een aap in de buurt komt laat de leguaan zich gewoon uit de boom in het water vallen.

We zien vele prachtige vogels, we zien kaaimannen, we zien heel veel Jesus-Christ-iguanos, felgroen gekleurde leguanen waarvan de mannetjes een kruis op hun rug hebben. Hun naam danken ze echter aan het feit dat ze over water kunnen lopen.

We zien ook luiaards, brulapen, white-face-monkeys en slingerapen.

We picknicken op de boot, heerlijke aroz con pollo en frijoles. Daarbij nog een lekkere koolsalade. Smullen.

Na de lunch varen we terug naar Los Chiles om vandaar weer terug te rijden naar La Fortuna. Onderweg barst de regen weer los.

We besluiten om een klein hapje te halen bij een mini-buurt-supertje. We hebben geen zin om uit eten te gaan. We kopen een paar bananen en daar redden we het wel mee tot morgenochtend.

1. Marion Ringeling:
    22 januari 2019
    Brr, geen omgeving voor mij😂
  2. Marlies:
    Mooi Betty en Will!!
  3. Wil Blom:
    22 januari 2019
    Wat een mooie dingen hebben jullie gezien!!! En geluk met het weer overdag, fijn!!!
  4. Else Smit:
    22 januari 2019
    Brr ook niet voor mij Marion.
  5. Christel:
    23 januari 2019
    Dat is weer genieten Will en Betty! Mooie verhalen en foto's!