La Fortuna, Costa Rica

20 januari 2019 - La Fortuna, Costa Rica

Na een nacht waarin ik regelmatig wakker was maar toch heerlijk heb geslapen zitten we om 7 uur aan het ontbijt, pinto (=rijst met bonen), roerei en worst. En uiteraard het lekkerste verse fruit dat je je maar kan wensen.

Om kwart voor 9 een briefing over de reis. Straks vertrekken we naar La Fortuna. Plan was om bij de vulkaan Poas te stoppen maar dat behoort niet meer tot de mogelijkheden omdat de regering alles veranderd heeft. Je moet nu ruim van tevoren voor veel geld een tijdslot reserveren en dan mag je met een gids naar de krater rennen, een foto maken en door.... Dat alles in een kwartiertje. Dus dat skippen we en we gaan rechtstreeks naar La Fortuna.

Daar aangekomen gaan we eerst lunchen. Wij gaan voor de nationale maaltijd casado. Dat is vlees of vis naar keuze, rijst, bakbanaan en allerlei groenten. Het is echt super lekker.

Als alternatief voor de Poas gaan we naar NP El Silencio, vanwaar we een pracht zicht hebben op de actieve vulkaan El Arenal. Vroeger kon je er de lava uit zien stromen, maar sinds 2010 stroomt er geen lava niet meer. Er zijn hier meerdere senderos (wandelingen) uitgezet. We beginnen met een rondje aan de voet van de vulkaan. Het gaat steil omhoog over gestolde lava naar een uitkijkpunt. De top van El Arenal ligt verscholen in de wolken maar toch is het uitzicht mooi.

De wandeling is prachtig maar ook best pittig. We willen naar beneden lopen maar moeten toch eerst klimmen. Na een poosje klimmen (pffff... valt niet mee, ben het helemaal zat) neem ik met Annemarie een kortere route.

Het is wel ontzettend mooi hier. Plots zien we een luiaard in een boom. Wauw, da's gaaf. Daar kan ik enorm van genieten.

We nemen onze intrek in hotel Faro Arenal, een leuk hotel waar we allemaal onze eigen cabaña hebben. Er is een zwembad, een prachtige tuin en enorm veel vogels.

's Avonds gaan we eten in het dorp. Ik eet tonijn met kreeftenstaart. Ik was vooral benieuwd naar de kreeft. Dat heb ik nog nooit gegeten. Het is lekker maar ik vind het niet heel bijzonder.

1. Wil Blom:
    21 januari 2019
    Zo leuk jullie belevenissen en nieuwe ervaringen weer te lezen!!! Het genieten is duidelijk begonnen. Ga zo door :)
  2. Juut en René:
    21 januari 2019
    Wat ontzettend leuk weer jullie blog. Heel veel plezier en geniet!