Dag 1 in de Eifel: Op vakantie in Meerfeld

20 september 2021 - Meerfeld, Duitsland

Maandag 20 september 2021. Voor het eerst in anderhalf jaar wagen we weer eens een stapje de grens over. We gaan een weekje wandelen in de Eifel, net over de grens in Duitsland. We beginnen in Meerfeld waar we een kamer hebben geboekt in Pension Brunnenstübchen. Als we thuis wegrijden zegt google maps dat het pension vandaag is gesloten. Haha, dat zal wel.

Als we na een reis van 5 uur aankomen blijkt het pension idd gesloten. Het is Ruhetag, wat inhoudt dat alles gesloten is. Lekker dan. Ik bel het pension, hoor de telefoon overgaan maar er is niemand. Dan maar bellen naar SNP waar ik geboekt heb. Die snappen het niet, ze gaan ze bellen. Ik bel u terug zegt de jongeman. Weer horen we de telefoon overgaan. Ja, dat zal helpen zeg. Na een uur nog niks terug gehoord.

Er komt wel een oude vrouw die in het duits begint te ratelen. Helaas spreek ik geen duits maar met handen en voeten kom je een eind. Mag ik aub naar het toilet, ik moet zo nodig. Ach ja, dat mag wel. Wat een opluchting. De vrouw ratelt er lustig op los, ik begrijp er niet veel van maar schijnbaar is er iemand onderweg. Nou ja, we zitten op een terras in het zonnetje. Alleen het drankje ontbreekt. Dit overleven we wel. Inmiddels hebben we wel behoorlijk honger maar ik heb nog 2 liga's en 2 keiharde peren bij me. Komt dus goed.

Na nog eens een half uurtje voor aap te hebben gezeten (alle inwoners van het dorp denken dat we gestoord zijn omdat we op een Ruhetag op een terras blijven zitten) komt er iemand die ons een drankje aanbiedt en ons onze kamer laat zien. Mooie, grote en heel schone kamer. Super.

Als we gesetteld zijn gaan we voor de eerste wandeling op pad. Een kort rondje vandaag om het Meerfelder Maar, een kratermeer. Huh? Kraters?? Vulkanen in Duitsland?? We gaan hier idd wandelen langs kratermeren. Het zijn echter geen vulkaankraters maar kraters die ontstaan zijn door erosie. Het is een leuke wandeling, de omgeving is prachtig en we hebben ook nog eens mooi weer.

Terug in het pension is het eten klaar. We hebben een arrangement incl. eten. Gelukkig maar want op Ruhetag zijn dus alle restaurants gesloten en een supermarkt heeft dit gehucht niet. Maar voor ons wordt gekookt. We beginnen met een overheerlijk rijstsoepje, dan kippenboutjes, patat en een salade en als toetje een chocolademousse. Echt zooo lekker. We sluiten de dag af met een kaartspelletje zoals gebruikelijk als we op vakantie zijn.

1. Christel:
    21 september 2021
    Ha, ha, het zal eens vlekkeloos verlopen op jullie vakantie.
  2. Wil B.:
    21 september 2021
    Ja idd bij jullie is vaak alle begin moeilijk, maar jullie zien er gelukkig ook de humor van in :) en je redt het altijd weer!! En zo te lezen toch een fijne dag gehad!!!!
  3. Karianne:
    23 september 2021
    Hoe is het mogelijk hahaha….wel weer een sterk vakantie verhaal! 👍🏻