Dag 12: Kettingen en armbanden maken.

24 april 2022 - Kathmandu, Nepal

Er is geen kind te zien als ik het plein op loop. Geen idee waar ze allemaal zijn. Het is zondag, de laatste vakantiedag. Morgen begint de school weer en de kinders die naar hun familie zijn komen ergens vandaag weer terug.

Ik pak mijn spullen en begin zelf maar aan een ketting, van smalle reepjes papier kralen om een stukje wol rollen. Al snel komen Bhumika en Karuna erbij. En dan gaat het snel, er zijn zowel jongens als meisjes druk mee bezig. Groot en klein. Het resultaat is heel leuk en ook dit is weer een succesvolle bezigheid.

Ik heb nog een fijn gesprek met Temba over een aantal dingen die mij opvallen. Ik vraag hem wat hij ervan vind dat er nu weer vrijwilligers in het huis zijn. We verstoren toch de dagelijkse gang van zaken. Maar Temba zegt er juist erg blij mee te zijn. Het is voor ons juist wat rustiger didi, ik kom nu toe aan dingen die anders niet zo lukken omdat wij de kinderen de aandacht moeten geven wat jullie nu doen. Dat is goed om te horen.

Tussen de middag krijgen we een stuk watermeloen, lekker hoor. Ramesj (één van de 2 doofstomme koks) deelt chocolade uit want hij was jarig. Ik bedank, ik snoep nooit veel en hier echt helemaal niet.

Na de lunch moet ik met Probesh naar de stupa want dat heb ik hem beloofd. Nabin en Joseph gaan ook mee, een leuk en relaxed groepje kinders. Bhim wil ook graag mee maar dat vind Dev niet zo'n goed idee. Bhim kan nogal eens dwars zijn en inmiddels is hij heel sterk. Het is heel gezellig met deze 3 mannekes. Probesh loopt de hele weg te zingen.

Bijna terug komen we Casper tegen met de groepjes die 1e en 2e zijn geworden met de Crazy 88. Die trakteren we op momos, dat was de prijs. Dus draai ik om en ga mee. Ook dat is gezellig, we delen gelukkig een paar porties, ik vind ze niet echt lekker.

Terug in het guesthouse blijkt Ger ziek te zijn, waarschijnlijk van het eten van gisteren. Ik besluit even naar het restaurant hier tegenover te gaan. Eindelijk kan ik fried chicken momos eten, daar verheug ik me al op sinds ik hier aankwam. En niet voor niks, ze zijn heerlijk.

1. Else Smit:
    24 april 2022