Dag 15: Koningsdag.

28 april 2022 - Kathmandu, Nepal

Ik heb slecht geslapen en voel me niet helemaal fit. Ik ga vanmorgen niet naar het tehuis en neem de tijd om rustig te ontbijten en mijn boek uit te lezen. Het boek "Een nieuwe toekomst" geschreven door Connor Grennan verteld over illegale kinderhandel in het door oorlog verscheurde Nepal in 2004-2008. Een indrukwekkend verhaal met veel herkenbare kenmerken met het leven in Nepal vandaag de dag, hoewel het nu gelukkig vrede is.

Om half 11 drinken we met de gasten van The Valley Guesthouse "koningskoffie". Iedereen heeft wel iets van oranje, het zij kleding of een krans. Er is koffie met gebak en het is heel erg gezellig.

Later ga ik maar weer eens een paar rondjes om de stupa lopen. Het is bloedheet en terwijl ik weer terug weer terugloop merk ik dat ik maar weinig energie heb. Ik heb nog tijd om even een uurtje een tukkie proberen te doen.

Daarna loop ik naar het tehuis, tempo heel erg langzaam. De weg is vals plat en vandaag kost het me moeite. Ik heb de overgebleven geometrische tekeningen en stiften meegenomen. De kinderen vinden het weer leuk om die te kleuren. Zelfs Bhim, die een concentratieboog van 2 minuten heeft zit een uur lang te kleuren. Hij vraagt wel bij elk vakje welke kleur hij moet gebruiken. Ik moet de stiften aangeven en de kleur benoemen want hij kent de kleuren niet. Maar hij kleurt keurig binnen de lijntjes.

's Avonds ga ik met Casper en Ger in een voor mij nieuw restaurantje eten, heerlijke vegetable tempura die we delen en voortreffelijke egg fried rice. Echt lekker. Casper gaat nog door naar Ramsterdam, Ger en ik gaan terug naar het guesthouse. Felix en Hugo zitten daar, we doen nog samen een drankje en hebben weer leuke gesprekken. Morgenochtend gaan zij weer terug naar huis.

1. Else Smit:
    28 april 2022
    Wat leuk dat koningsdag aandacht krijgt. Hoop dat je weer 's El fit bent Betty.