Dag 22: Die drommelse puja.

5 mei 2022 - Kathmandu, Nepal

Gisterenavond stopte de brahman om 9 uur zijn preek/gezang/klereherrie. Wat lekker. Vanmorgen klinkt hij wel maar de versterkers staan nog zacht. Dan is het nog wel te verdragen.

Nog wat tekenen? vraagt Geertje. Ja leuk. We gaan vandaag een mandala tekenen, heel iets anders de flower of life van gisteren. Als ik klaar ben ben ik er niet echt tevreden over. Geertje zegt wat haar opvalt en wat zij er uit haalt. Het klopt voor een groot deel. Wat mooi dit. Ineens voel ik de behoefte om nog het een en ander aan te passen en daarna vind ik hem mooier.

Ik ga nog even wat knippen als voorbereiding voor vanmiddag in het tehuis. Gisteren met de ballen was leuk, maar ik merk dat er veel behoefte is om te knutselen en dan vooral tekenen en plakken. En wat afwisseling is leuk.

Chandika en Ruby hebben een bijbaantje bij een frisdrankenhandel. Zij komen in het guesthouse om te kijken of ze kunnen verkopen. Lobsang en Martine zijn er niet dus moeten ze maar een andere dag terug komen.

Inmiddels gaat de puja weer op volle sterkte door. Sajan zei dat het misschien 7 dagen duurt ipv 10. Daar bidden wij allemaal op onze christelijke wijze om.

De kinders vinden het heel leuk om met het knutselspul aan de slag te gaan. Gekleurd papier, glitters, lijm, pomponnetjes, stempels, stiften, kartelschaartjes. De leukste creaties ontstaan. Nikesh komt me zijn creatie brengen en als ik lees wat hij er op geschreven heeft barst ik in lachen uit. For naughty girl from naughty boy. Schitterend toch, wat een leuk kind is hij toch.

Elisabeth komt nog ff langs in het huis. Zij komt Nikesh opzoeken, hij is een neefje van Aisha, haar nepalese dochter. We raken aan de praat en het is weer heel gezellig. We lopen samen op tot het punt waar we beiden een andere kant op moeten naar huis.

Ik moet opschieten, ik heb om half 7 afgesproken in de Garden Kitchen met Ger, Naomi en Willemijn. De meisjes zijn weer terug van trekking. Het is heel gezellig. Bij onze laatste cora van deze dag steken we nog een kaarsje aan voor extra kracht voor degenen die dat hard nodig hebben. Als we even over 9 uur thuis is het stil, de puja is afgelopen voor vandaag.

1. Karianne:
    5 mei 2022
    Wat een leuke dag weer! En zelf ook super creatief bezig geweest. 👍🏻