Dag 24: Ik heb je gemist didi.

7 mei 2022 - Kathmandu, Nepal

Als ik opsta regent het, dat wordt binnen ontbijten. Ik voel me stukken beter dan gisteren. Gelukkig maar, want ik heb om 3 uur een afspraak met Temba en de kids van klas 10. Dus ik moet hoe dan ook naar het tehuis vandaag.

Helaas is de speaker hiernaast weer gerepareerd en schalt de puja weer op volle sterkte. Ik ga maar weer even naar de stupa, even rust aan mijn hoofd. Ik koop nog wat kraaltjes want morgen wil ik armbandjes gaan maken met de kinders. Ik koop nog wat crackers bij de Big Mart en wat bananen bij Maia. Ik moet nog wel opletten met wat ik eet.

Het gesprek met de kinders verloopt goed, iedereen heeft zijn keus gemaakt. Een van de kids wil echter in de horeca gaan werken wat Temba grote zorgen baart. Dat is nachtwerk en niet veilig. Met hem wordt nog nagepraat om hem uit te leggen dat hij daar nog te jong voor is en dat hij beter een andere keus kan maken.

Ik heb springtouwen meegenomen vandaag voor de kinderen. O, gaan we niet tekenen didi? Nee jongens, morgen weer oke? Mijn naughty boy Nikesh komt naar me toe, didi waar was je nou gisteren, ik heb de hele dag op je zitten wachten. Ach sorry liefje, ik was ziek dus ik kon echt niet komen.

Temba zegt, didi, jij gaat donderdag naar huis he? Ja, woensdag ben ik voor het laatst hier in het tehuis, donderdag vlieg ik terug naar Nederland. Oh didi, woensdag zijn de verkiezingen dus maandag ga ik naar mijn village om te stemmen. Nou ja, dan moeten we elkaar zondag maar gedag zeggen, het is niet anders.

Saroj appte dat hij vanavond langs komt. Dus ik zorg dat ik op tijd weer naar huis ga. Als ik in het guesthouse kom is het daar uitgestorven, alleen Sajan zit achter de balie. Kan ik een ginger-lemon-honey-tea krijgen Sajan? Tuurlijk didi. Ik ga buiten op Saroj zitten wachten tot ik een appje krijg dat hij niet vandaag komt maar morgen. Hmmm.... weet je, ga dan maar mee winkelen met Som en Bikram. Oke mom, ik kom om 1 uur naar het tehuis. Prima. Ik eet nog wat droge crackers en een banaantje en duik vroeg mijn bedje in.